مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اعلام نتایج و جزییات شرکت کنندگان بر روی سایت چهارمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، فرصت خوبی را در اختیار خریداران از جمله دانشگاه‌ها قرار خواهد داد تا با مشاهده مشخصات دقیق درج شده روی سایت، تولیدکنندگان را ارزیابی و محصول مد نظر خود را از ارائه کننده مناسب خریداری کنند.


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر رضا اسدی فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، ارتباط دانشگاهیان، صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و متقاضیان خدمات آزمایشگاهی به بهترین وجه و دسترسی مطلوب به خدمات آزمایشگاهی را مهم‌ترین رسالت این شبکه آزمایشگاهی دانست و گفت: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، تلاش می‌کند  میان متقاضیان خدمات و ابزارهای آزمایشگاهی، با ارائه دهندگان این خدمات به صورت با کیفیت، ارتباط مؤثرتری برقرار کند که با توجه به اهمیت و ضرورت آزمایش‌های پایه در تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی، مسلماً تحقق این امر، توسعه و پیشرفت علمی و فناوری کشور را به همراه خواهد داشت.
اسدی فرد با اشاره به ضرورت وجود تجهیزات و ابزارهای آزمایشگاهی مطلوب به منظور دستیابی به نتایج دقیق‌تر در تحقیقات و پژوهش‌ها، نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران را گام موثری در تامین و ارائه تجهیزات مطلوب از لحاظ کیفی و ارائه آن به آزمایشگاه‌ها دانست و افزود: نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، به فرآیندی شناخته شده و مهم برای خریداران تجهیزات آزمایشگاهی که به دنبال خرید تجهیزات با کیفیت هستند، تبدیل شده است و در این نمایشگاه، که چهارمین دوره آن را پیش رو خواهیم داشت، تجهیزات جدیدتر و پیشرفته تری ارائه خواهد شد.

حمایت از حضور تجهیزات پیشرفته‌تر و جدیدتر در دوره چهارم

دبیر سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، با اشاره به برگزاری چهارمین دوره این نمایشگاه در اردیبهشت‌ماه سال آینده، اظهار کرد: نمایشگاه امسال، ضمن آن‌که شاهد حضور تجهیزات جدیدتر و پیشرفته‌تر آزمایشگاهی است، پیشرفتی دو و نیم برابری به لحاظ فضای فیزیکی خواهد داشت.

اعلام فهرست حاضرین نمایشگاه در اسفندماه سال جاری

اسدی‌فرد با بیان این‌که ثبت نام و ارائه مدارک از سوی شرکت‌کنندگان از ابتدای دی ماه سال جاری آغاز شده است و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: ارزیابی متقاضیان شرکت در نمایشگاه، بهمن ماه سال جاری انجام می‌شود و فهرست حاضرین این دوره از نمایشگاه، به همراه مشخصات، اسفندماه روی پایگاه اینترنتی نمایشگاه قرار خواهد گرفت.
وی با بیان این‌که اعلام نتایج و جزییات شرکت کنندگان بر روی پایگاه اینترنتی، فرصت خوبی را در اختیار خریداران از جمله دانشگاه‌ها قرار خواهد داد تا با مشاهده مشخصات دقیق درج شده بر روی این پایگاه، تولیدکنندگان را ارزیابی و محصول مد نظر خود را از ارائه کننده مناسب خریداری کنند، افزود: یک مشکل موجود در دوره‌های پیشین این بود که مجموعه‌ها پیش از برگزاری نمایشگاه، اطلاعات چندانی از تولیدکننده و جزییات محصول نداشتند و به همین خاطر، ناچاراً تعداد زیادی پیش‌فاکتور دریافت می‌کردند. ارائه مشخصات دقیق تولیدکنندگان موجب شده انتخاب و نهایی کردن خرید به سهولت انجام شود، گرچه همچنان امکان دریافت پیش‌فاکتور بدون محدودیت خاصی برای خریداران وجود دارد.

خریدهای آزمایشگاهی یکپارچه شوند

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، خرد شدن خریدها را یکی دیگر از مشکلات اصلاح شده در این دوره دانست و افزود: در دوره پیشین مشکلی که وجود داشت این بود که خریدها خرد می‌شدند. یک مجموعه برای خرید ارزان‌تر به سمت خرید یک تجهیز آزمایشگاهی با کیفیت پایین‌تر می‌رفت، در صورتی‌که اگر مجموعه‌های آزمایشگاهی خریدهای خود را تجمیع و با هم خریداری می‌کردند امکان دریافت محصول با کیفیت، بهتر فراهم می‌شد.

حذف تخفیف 10 درصدی محصولات سطح چهارم

اسدی‌فرد، یکی دیگر از تغییرات عمده نمایشگاهی امسال را حذف تخفیف 10درصدی برای محصولات سطح چهارم عنوان کرد و توضیح داد: در دوره پیشین محصولات در 4 سطح گوناگون فناوری، شامل حمایت‌هایی در قالب تخفیف می‌شدند که امسال، با توجه به رویکرد جدی‌تر نمایشگاه، نسبت به حمایت از محصولات های‌تک، سطح چهارم حمایت‌ها حذف شده است. 
وی با اشاره به این که حمایت تسهیلاتی از محصولات 3 سطح دیگر تغییر قابل توجهی نخواهند داشت، گفت: شرکت‌های تولیدکننده محصولات سطح چهارم، همچنان در نمایشگاه حضور دارند و می‌توانند این تسهیلات را به مشتریان خود ارائه دهند.

دو فرصت دیگر برای نهایی کردن خریدهای آزمایشگاهی

دبیر دوره پیشین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، از امکان خریداری محصولات نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در دو نوبت دیگر غیر از دوره برگزاری نمایشگاه، به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های این دوره خبر داد و افزود: مشتریان علاوه بر این که می‌توانند در موعد نمایشگاه فاکتور خرید تهیه کنند، در دو بازه زمانی دیگر، با 10 درصد تخفیف پایین‌تر نیز می‌توانند خرید خود را نهایی کنند. 
وی افزود: ایجاد این دو بازه زمانی، فرصت خوبی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد که بتوانند خرید خوبی داشته باشند و فرصت بهره مندی از تسهیلات نمایشگاه را به طور کامل از دست ندهند.
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، با اشاره به ارائه تسهیلات ویژه برای خرید محصولاتی که برای نخستین بار ارائه می‌شوند، گفت: یک سری از محصولات آزمایشگاهی، برای نخستین بار است که در دوره چهارم نمایشگاه ارائه خواهند شد که این دسته از محصولات، با هدف ترغیب مشتریان با 10 درصد تخفیف بیش‌تر عرضه می‌شوند.

شرکت کنندگان فرصت را از دست ندهند

اسدی‌فرد در پایان به نظارت جدی‌تری بر روند برگزاری در این دوره نمایشگاه اشاره کرد و گفت: امسال بر روی زمان‌بندی به طور دقیق‌تر عمل خواهیم کرد و اگر شرکت‌ها، در بازه زمانی مقرر ثبت نام نکنند، فرصت حضور در این دوره نمایشگاه را از دست خواهند داد. همچنین بر روند کیفی و فعالیت‌های ارائه کنندگان محصولات نظارتی  مستمر خواهیم داشت. تعدادی از شرکت‌هایی که در دوره پیشین تخلفاتی مرتکب شده بودند، از حضور در نمایشگاه این دوره محروم و تعدادی دیگر مشمول پرداخت جریمه شدند.

گفتنی است، چهارمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور تولیدکنندگان و متقاضیان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، 5 تا 8 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

کلمات کلیدی : دکتر رضا اسدی فرد,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code

نظرات

0 0

حجت فرهانیان - ‏۱۳۹۵/۰۵/۱۷

با سلام ،\\\\r\\\\nجناب دکتر اسدی فرد\\\\r\\\\n\\\\r\\\\nهمانطور که مستحضرید هرگونه خدمات آزمایشگاهی در عرصه بین المللی تابع مقررات صحه گذاری و تصدیق با کاربرد مراجع ملی استاندارد معتبر در سطح ملی میباشد،لذا نیاز به فراهم آوردن بانک مراجع ملی مواد شیمی آلی، ارگانیک،غیر ارگانیک، معدنی جهت کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری آزمایشگاه های تحت پوشش\\\\r\\\\nمستدعی است نسبت به معرفی کارشناس شیمی مواد جهت شرکت در کمیته مشاوره ای ccqm در راستای تاسیس بانک مرجع ملی CRM مواد ارگانیک، اعلام آمادگی فرمایند. با تشکر دبیر کمیته مواد شیمی\\\\r\\\\ncalibration.blogfa.com

پاسخ