شبکه آزمایشگاهی فناوری‌‌های راهبردی از مؤسسه مطالعاتی پرتوبشاش دانش‌ گستر برای به عضویت درآمدن این آزمایشگاه در شبکه بازدید کرد.

در این جلسه، ابتدا به معرفی شبکه راهبردی، کارکرد‌ها و نحوه فعالیت در شبکه پرداخته شد و پس از آن مدیران شرکت پرتو بشاش به معرفی شرکت و تجهیزات آن پرداختند.
مؤسسه مطالعاتی پرتوبشاش دانش‌گستر یک آزمایشگاه خصوصی است که با بهره‌گیری از 64 نیروی متخصص در زمینه‌های تخصصی، خدمات پیشرفته‌ای همچون «کنترل کیفیت مواد غذایی»، «فرآورده‌های دارویی»، «سم‌شناسی» و همچنین فعالیت‌های تحقیق و توسعه در زمینه‌هایی نظیر داروها، سموم، ویتامین‌ها، افزودنی‌ها و غیره را به شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و ارگان‌های دولتی ارائه می‌دهد.
در این جلسه، آقای مصطفی بشاش مدیرعامل شرکت، ضمن اشاره به استقرار ایزو IEC/17025 از سازمان ملی تأیید صلاحیت ایران عنوان کرد این آزمایشگاه، آکرودیته سازمان استاندارد، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است و از توانمندی خوبی در زمینه ارایه خدمات متنوع آزمایشگاهی به محققان و صنایع برخوردار است.
در این آزمایشگاه خدماتی شامل: آزمون‌های مکمل‌های رژیمی – مکمل‌های غذایی، آزمون‌های افزودنی‌ها (آنتی‌اکسیدان‌ها، نگهدارنده‌ها، طعم‌ دهنده‌ها، شیرین‌‌ کننده‌های طبیعی و مصنوعی، رنگ‌های مجاز خوراکی طبیعی و مصنوعی)، آزمون‌های امولسیفایرها و استابیلایزرها، آزمون‌های روغـن‌هـا و چـربی‌هـای خـوراکی، آزمون‌های آب آشامیدنـی، آب‌هـای معـدنی، انـواع آبمیـوه، نـوشابه‌هـای معمولی، ورزشی، کم‌کالری، رژیمی و غیره ارائه می‌شود.
همچنین، برخی از تجهیزات این آزمایشگاه شامل: کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC)، طیف‌سنج مادون قرمز تبدیل فوریه (FTIR)، جذب اتمی (AAS)، انواع سانتریفیوژ، اسپکتروفتومتر (UV-VIS)، پلاسمای جفت‌شده القایی، (ICP-OES)، اولتراسونیک و غیره است. 

کلمات کلیدی : بازدید

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code

نظرات

0 0

حجت فرهانیان - ‏۱۳۹۵/۰۵/۱۷

با سلام و احترام،\\r\\nمدیریت محترم آزمایشگاه پرتو بشاش دانش گستر،\\r\\nدر صورت علاقه مندی درراستای ایجاد کمیته های مشاوره ای CCQM بر اساس استاندارد سازی بانک مرجع مواد شیمی دفتر بین المللی اوزان ومفیاسها bipm لطفا نسبت به آمادگی کارشناس شیمی در کمیته اعلام آمادگی فرمایند. \\r\\nبا تشکر دبیر کمیته کمیت شیمی مواد ارگانیک\\r\\nhttp://calibration.blogfa.com

پاسخ