وبینار آموزشی کانی‌شناسی سیلیکات‌ها، روز یکشنبه 26 دی‌ماه 95 از ساعت 13 تا 15، به همت کارگروه تخصصی پرتو ایکس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.

دکتر گلناز جوزانی کهن، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی معدن پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، ضمن معرفی کانی و بیان ویژگی‌های کانی‌ها، انواع سیستم‌های تبلور را توضیح داد و طبقه‌بندی آنها شامل دو دسته کانی‌های سیلیکاتی و غیر سیلیکاتی را تبیین کرد.

او در ادامه با معرفی و بیان کاربردهای صنعتی سیلیکات‌ها، طبقه‌بندی‌های آنها شامل شش دسته مختلف سیلیکات‌های جزیره‌ای، حلقوی، زنجیره‌ای، گروهی، داربستی و صفحه‌ای را به صورت کامل توضیح داد. 

دکتر جوزانی کهن در ادامه کانی‌های رسی را به عنوان زیر مجموعه‌ای مهم از کانی‌های سیلیکاتی معرفی نمود و خواص و کاربردهای مهم آنها را نیز بیان کرد، همچنین با توجه به ویژگی‌های خاص این نوع از کانی‌ها، درباره روش‌های شناسایی آنها با استفاده از روش‌ پراش‌سنج اشعه ایکس توضیحات مفیدی ارایه داد.

برای دریافت نسخه pdf فایل مطالب ارائه شده در این وبینار، اینجا را کلیک نمایید.

کارگروه تخصصی پرتو ایکس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در نظر دارد، وبینار آموزشی کانی‌شناسی غیر سیلیکات‌ها را نیز برگزار نماید که اطلاع‌رسانی آن به زودی انجام خواهد شد.

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code