با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی نسخه اولیه وبسایت اطلاع رسانی و سامانه ملی شبکه مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی راه اندازی شد و در دسترس محققین قرار گرفت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی، امیر علی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‎های سلول‎های بنیادی، با اعلام اینکه سامانه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی شروع به کار کرده است گفت: به عنوان نخستین گام اساسی، "ستاد توسعه علوم و فناوری‎های سلول‎های بنیادی" اولین سامانه ملی شبکه مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی را در ایام دهه مبارک فجر افتتاح کرده است که به زودی طی فراخوانی از تمامی مراکز تحقیقاتی کشور که در این حوزه فعالیت می کنند دعوت به عضویت خواهد کرد.

وی افزود:  با پیوستن کلیه مراکز تحقیقاتی، بیمارستان‎ها، شرکت‎های دانش بنیان، صنعتگران، پژوهشگران و فناوران کشور به این شبکه می‎توان با توانمندی بیشتری نسبت به پیشبرد گام‎های مهم بعدی در راستای توسعه تحقیقات کاربردی و تجاری‎سازی علوم و فناوری‎های سلول‎های بنیادی و پزشکی بازساختی اهتمام ورزید. 

دکتر حمیدیه با بیان اینکه ضرورت توجه بیشتر به تحقیقات درون تنی مدل حیوانی بیش از پیش احساس می‎شود بیان کرد: نظر به اهمیت تحقیقات درون تنی در توسعه علوم زیستی به خصوص علوم و فناوری‎های سلول‎های بنیادی و پزشکی بازساختی، ضرورت توجه بیشتر به تحقیقات درون تنی مدل حیوانی احساس می شود و لازم است کشور به منظور کاربردی کردن دانش‎های بنیادین و پایه به تدریج از سطح تحقیقات برون تنی به سطح تحقیقات درون تنی تغییر مسیر داده و تحقیقات مرتبط با علوم و فناوری‎های نوین در حوزه علوم پزشکی را یک گام به کاربرد بالینی نزدیک‎تر کند. 

وی افزود: برای دستیابی به این هدف باید است تا زیرساخت‎های این حوزه مانند مراکز تحقیقاتی عمومی و تخصصی حیوانات آزمایشگاهی، مزارع حیوانی مولد و پرورش دهنده، و بیمارستان‎های حیوانی تحقیقاتی طراحی و توسعه یابند. 

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‎های سلول‎های بنیادی در ادامه با بیان اینکه سامانه شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی در دسترس محققین قرار گرفته است افزود: نسخه اولیه وب سایت اطلاع رسانی و سامانه ملی شبکه مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی در ایام مبارک دهه فجر آغاز به کار کرد. 

وی بر تربیت نیروهای کارآزموده و متخصص تاکید کرد و گفت: می‎بایست منابع مالی و مشوق‎های تحقیقاتی برای این حوزه از علم و فناوری تامین شود. در این راستا، در ابتدا لازم است تا امکانات موجود کشور در دو سطح نرم‎افزاری و سخت‎افزاری رصد شود، نیازهای کشور سنجیده شده و در نهایت اقدامات لازم برای توسعه زیرساخت‎های کشور در حوزه مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی صورت پذیرد. 
کلمات کلیدی : سلول بنیادی,آزمایشگاه

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code

نظرات

0 0

سیده آزاده حسینی اولم - ‏۱۳۹۵/۱۲/۰۳

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما . اگه امکانش هست آدرس وب سایت سامانه ی ملی شبکه مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی رو برام ارسال می کنین ؟ چه جوری میشه عضو شبکه شد ؟خیلی متشکرم

پاسخ
پاسخ مسئول سایت :
سلام
لطفا به وب سایت http://amn.isti.ir مراجعه فرمایید