خدمات اعتباری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری گامی است برای کمک به محققان، پژوهشگران و شرکت‌های فناوری که توسعه و بهبود کیفیت یافته‌های پزوهشی و محصولات فناور آن‌ها نیازمند بهره‌مندی از خدمات آزمایشگاهی است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ، ایجاد شبکه‌ای جامع از توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه فناوری‌های پیشرفته و راهبردی هدفی است که شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال کرده است و تاکنون با عضویت صدها مرکز تحقیقاتی از آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان هزاران خدمت آزمایشگاهی را به اشتراک‌گذاشته است.

اما ارایه خدمات آزمایشگاهی اعتباری یکی از گام‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری در کنار دیگر خدمات این شبکه راهی است که محققان، پژوهشگران و شرکت‌های فناوری را که توسعه و بهبود بخشیدن به کیفیت یافته‌های پژوهشی و محصولات فناور آن‌ها نیازمند بهره‌مندی از خدمات آزمایشگاهی است، همراهی کند.

با آسان شدن دسترسی مجریان طرح‌های پژوهشی به خدمات آزمایشگاهی پس از ایجاد و فعال شدن سامانه ارایه اعتباری خدمات آزمایشگاهی در شبکه آزمایشگاهی، بخش قابل توجهی از مخاطبان خدمات آزمایشگاهی، این خدمات را با مزایا و کیفیتی بالاتر دریافت می‌کنند.

مشغول شدن محقق به انجام فرآیندهای مالی برای پرداخت هزینه آزمون به آزمایشگاه و کمک به مدیریت منابع مالی و انتقال زمان تأمین منابع مالی بخش هزینه خدمات آزمایشگاهی طرح‌ها و پروژه‌ها به پس از دریافت خدمات از ویژگی‌هایی هستند که خدمات اعتباری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی از آن بهره‌مند می‌شوند. علاوه بر این، در کنار فراهم‌ شدن امکان نظارت بر دریافت خدمات آزمایشگاهی از نظر زمان انجام آزمون‌ها و همچنین ارتباط آنها با موضوع طرح، امکان ارایه پژوهانه استفاده از خدمات آزمایشگاهی مراکز عضو شبکه به محققین، برگزیدگان مسابقات علمی و مواردی از این دست در قالب جایزه نیز فراهم شده است و تا کنون تعداد از برگزیدگان و برندگان، بخشی یا تمام جایزه خود را به شکل خدمات اعتباری شبکه آزمایشگاهی دریافت کرده‌اند.

در این سامانه، پژوهشگر و یا شرکت به آزمایشگاه مراجعه می‌کند و با ارایه کارت ملی، خدمات مورد نیاز خود را تا سقف اعتبار تعریف شده برای آنها، به صورت تخفیف دار دریافت می‌کند. آزمایشگاه‌ها هر چند ماه یکبار طی نامه‌ای درخواست پرداخت هزینة این خدمات را به شبکه ارسال می‌کنند و این مبالغ از سوی شبکه به آزمایشگاه پرداخت می‌شود.

تا کنون طرح‌های گوناگونی چون طرح باشگاه مشتریان، سرآمدان علمی ایران، طرح ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان، دانشجویان پسا دکتری، مسابقه ملی فناوری نانو، المپیاد دانش‌آموزی نانو، ستادهای فناوری راهبردی و طرح شرکتهای دانش بنیان، از سوی این شبکه برای حمایت از پژوهشگران وشرکت ها ارئه شده است.

بر اساس این طرحها تا کنون میزان 135,388 میلیون ریال اعتبار در قالب خدمات شبکه آزمایشگاهی ، برای استفاده بیش از 7200 تجهیز مستقر در بیش از 380 مرکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی به بیش از 7400 نفر از مخاطبان ارائه شده است. 
کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code