دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بازی‌های رایانه ای را یکی از مهم‌ترین زمینه‌های اثرگذار در فرهنگ دانست و گفت: این عرصه بسیار در اشتغال‌زایی مؤثر است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدحسین سجادی نیری در نخستین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای کشور با بیان اینکه عرصه‌های مختلفی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد که عرصه‌های فرهنگی از مهم‌ترین آنهاست، گفت: بخش مهمی از جی دی پی کشورهای توسعه‌یافته به فناوری‌های نرم اختصاص دارد.
وی با اشاره به این نکته که کسب و کار در بازی‌های رایانه‌ای، درآمد بسیار بزرگی را به همراه خود دارد، افزود: اینکه کشوری به دلیل داشتن نفت و ثروت‌های دیگر به حوزه بازی‌های رایانه‌ای و فناوری‌های نرم توجه نداشته باشد، موضوعی است که باید ارزیابی و برطرف شود.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی گفت: بازی‌های رایانه‌ای بسیار اشتغال‌زا و اقتصادی است و به هیچ‌وجه نمی‌توان تأثیر فرهنگی این بازی‌ها را نادیده گرفت.

سجادی نیری افزود: بازی‌های رایانه‌ای کارکردهای دیگری جز تفریح و سرگرمی دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به آموزش و خلاقیت اشاره کرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه اصفهان به عنوان، دانشگاه مادر در مرکز کشور رشته‌های مختلفی را تحت پوشش خود قرار داده و نگاه جامع محوری به بازی‌های رایانه‌ای دارد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بازی‌های ویدئویی یکی از زیرمجموعه‌های خاص فناوری‌های نرم محسوب می‌شود.

کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای با محورهای تحلیل بازی‌های رایانه‌ای در حوزه‌های مختلف روانشناسی، جامعه‌شناسی، علوم شناختی، آموزش، مدیریت و مدل‌سازی کسب‌وکار، تولید محتوای بازی‌های رایانه‌ای در حوزه‌های مختلف و فناوری‌های مطرح در تولید و توسعه بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

تحلیل زیبایی‌شناختی و هنری بازی‌های رایانه‌ای،چالش‌های امنیتی و موارد حقوقی بازی‌های رایانه‌ای  و قدرت نرم نیز از سایر محورهای این کنفرانس محسوب شد.

هدف اصلی این کنفرانس، فراهم آوردن فرصتی برای هم‌اندیشی و ارتقاء همکاری میان متخصصان حوزه‌های مختلف مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای و سامان‌دهی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای در این حوزه است. نگاه ویژه این دوره کنفرانس به بازی‌های جدّی (کاربردها، رویکردها و افق پیش رو) است.

دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها، با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. نخستین دوره این کنفرانس نیز سال گذشته در دانشگاه اصفهان برگزار شده بود.

کلمات کلیدی : سجاد نیری,ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code