محققان کشور موفق به ساخت سنسوری شدند که به سرعت وجود بخارات ماده مخدر شیشه را در محل نشان می‌دهد.

شهره روحانی مجری پروژه "طراحی و ساخت نانو سنسور نوری برای تست سریع ماده مخدر ، متآمفتامین" درباره این طرح که با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی به اتمام رسیده اظهار کرد: هدف از انجام این طرح ساخت سنسوری به منظور شناسایی سریع بخارات ماده مخدر شیشه است از آنجا که برای کشف و آنالیز میدانی این ماده مخدر تست های آزمایشگاهی خاصی وجود دارد به وسیله این سنسور تشخیص این ماده در محل تسهیل می شود.
رییس پژوهشکده مواد رنگ زای پژوهشگاه علوم و فنون رنگ ادامه داد: از مزایای این سنسور ارزان بودن قیمت آن است و از طریق تغییر رنگ می تواند وجود بخارات ماده مخدر شیشه را نشان دهد در واقع اساس کار سنسور تغییر نشر است و با نور یو وی می توان به وجود بخار این ماده پی برد. همچنین این طرح در نشستی در حوزه ابداعات و اختراعات امریکا معرفی شد و مورد استقبال نیز قرار گرفت .
با توجه به اهمیت فراگیری کلیه علوم اعم از رشته‌ها و بین‌رشته‌ای، گروه‌های پژوهشی موجود در صندوق با عنوان کارگروه‌های تخصصی تعریف شده‌اند که هر یک از این کارگروه ها حمایت از طرح های پژوهشی حوزه خود را در راستای سیاست های صندوق انجام می‌دهند.
کلمات کلیدی : حسگر نوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code

نظرات

0 0

/ ناشناس / - ‏۱۳۹۶/۰۶/۱۹

سلام من یکی از این سنسور را می خواهم لطفا اگه میشه ادرس یا شماره تماس تونو بدین

پاسخ
پاسخ مسئول سایت :
سلام
شما می توانید با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تماس بگیرید.
82161136