مدل جدید نخستین دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی که توسط محققان ایرانی طراحی و ساخته شده در پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران معرفی شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فناری ساخت افزایشی این روزها به سرعت در دنیا در حال پیشرفت است و صنایع گوناگون در حوزه های مختلف با ورود این فناوری شاهد تحول هستند این در حالی است که در کشور ما نیز محققان در حال فعالیت در این حوزه هستند و در پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی شرکتی دانش بنیان دستگاه پرینتر سه بعدی فلزی ساخته و طراحی شده در داخل معرفی کرده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره این دستگاه اظهار کرد: این دستگاه نخستین دستگاه چاپ سه بعدی فلزی در داخل کشور است البته در دوره گذشته نمایشگاه تجهیزات این دستگاه ارائه شد و در این دوره مدل جدید دستگاه با نام NOURA Mlab معرفی شده است

وی ادامه داد: دستگاه از مجموعه دستگاه های ساخت افزودنی است که در آن از ماده اولیه پودر فلزی استفاده شده تا فایل سه بعدی را تبدیل به قطعه ای سه بعدی کند. همچنین از انرژی لیزر برای ذوب فلزات استفاده می شود در واقع این دستگاه قابلیت ساخت قطعات فلزی با خواص مشابه ریخته گری را دارد تا قطعه مورد نظر به عنوان قطعه نهایی نه مدل در صنعت استفاده شود. صنایعی همچون هوا فضا، پزشکی و نظامی مخاطبان این دستگاه هستند.

وی با بیان اینکه تمام مراحل طراحی و ساخت این دستگاه در داخل کشور انجام شده و دارای گواهینامه ثبت اختراع است عنوان کرد: این نمایشگاه فرصتی برای شرکت های دانش بنیان است تا در محیطی علمی و تجاری محصولات خود را عرضه کنند و ورود آنها به بازار تسهیل شود. در دوره گذشته حضورمان نیز قراردادهایی را با دانشگاه ها منعقد کردیم و امسال نیز تا امروز استقبال خوبی از این دستگاه توسط صاحبان مختلف صنایع انجام شده است.

این دستگاه، در پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 4 تا 7 اردیبهشت‌ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا شد، در معرض دید مخاطبان قرار گرفته بود.
کلمات کلیدی : پرینتر سه بعدی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code