رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در دیدار با اساتید و پژوهشگران استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد دو تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه یاسوج و دانشگاه صنعتی شیراز امضاء کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، در سفر نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی تفاهم نامه همکاری بین صندوق و دانشگاه‌های یاسوج و صنعتی شیراز منعقد شد.
در این سفرهای استانی پس از بازدید از آزمایشگاه ها و دانشکده های مختلف دانشگاه یاسوج و دانشگاه صنعتی شیراز، نصرت الله ضرغام در ارتباط با نحوه تشکیل و فعالیت های صندوق سخنرانی کرد و با اشاره به استفاده حداکثری از ظرفیت های مالی و علمی و تبدیل ظرفیت های بالقوه به بالفعل در کشور عنوان کرد: صندوق (بنیاد ملی علم ایران) در تلاش است حمایت ها و ظرفیت هایی که موجب توسعه و رشد زیرساخت های علمی کشور می شود را گسترش دهد و با برنامه ریزی صحیح، آینده علمی و فناوری خوبی را برای کشور رقم زند.
وی ادامه داد: ظرفیت بالفعل همان سرمایه های علمی کشور است که در مراکز آموزشی و علمی مشغول هستند. در کنار این ظرفیت ها، ظرفیت های بالقوه‌ای نیز وجود دارد که اگر به آنها پرداخته شود به سرمایه های بالفعل اضافه می شوند بنابراین با توجه به این ظرفیت های بالقوه می توان نوعی تولید سرمایه داشت و میزان سرمایه کشور را به لحاظ کمی و کیفی افزایش داد.
ضرغام با اشاره به راه اندازی اتاق علم در صندوق گفت: به منظور بررسی آینده علم در دنیا اتاقی با عنوان "اتاق علم" در صندوق تشکیل شد تا رصد وضعیت علم در حوزه های مختلف را در دنیا انجام دهد.
در ادامه ضرغام به حمایت صندوق از هیات علمی جوان که از دانشگاه های معتبر فارغ التحصیل شده اند و همچنین در اختیار قرار دادن گرنت پژوهشی به آنان و معرفی کامل چتر حمایتی صندوق اشاره کرد و تفاهم نامه ای با موضوع همکاری در زمینه اجرای 5 طرح تحقیقاتی پسا دکتری و 15 طرح پژوهشی در راستای مقررات، سیاست ها و اولویت های تحقیقاتی اعلام شده توسط صندوق و دانشگاه یاسوج و همچنین ایجاد لینک پورتال های دو مجموعه برای آگاهی از فعالیت های تحقیقاتی انجام شده و در دست انجام امضا کرد. همچنین در ادامه این بازدید نشستی با برخی از اعضای بنیاد ملی نخبگان و رئیس بنیاد ملی نخبگان استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
کلمات کلیدی : صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code