رییس پارک فناوری پردیس در ششمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX2017) این رویداد را تنها محیط جامع در میان نمایشگاه ها عنوان کرد که در آن برای تمامی حلقه‌های اکوسیستم نوآوری بخشی در نظر گرفته شده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس در ششمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX2017) که از سوی این پارک و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: در این دوره از نمایشگاه حوزه نوآوری تقویت شده است و به فعالان اکوسیستم نوآوری فرصت معرفی ارائه شده است. البته به علت محدودیت فضا تمامی این فعالان نتوانستند در این رویداد شرکت کنند.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری برای استارتاپ ها پاویون جداگانه در نظر گرفته شده است. همچنین برای استارتاپ های ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز بخش جداگانه‌ای قرار دادیم.

صفاری نیا بخش دیگری که در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است را برای اختراعات و نوآوری‌هایی که برای سرمایه‌گذاری حضور پیدا کرده‌اند عنوان کرد و توضیح داد: این اختراع‌ها از نظر تجاری از پیش بررسی شده است و 40 اختراع در یک پاویون ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این که 50 طرح در پاویون استارتاپ ها، 20 طرح در پاویون ایرانیان خارج از کشور، 15 دانش فنی آماده سرمایه گذاری در این نمایشگاه عرضه شده است، افزود: شتابدهنده های نوآوری که با معاونت علمی و فناوری همکاری دارند نیز در INOTEX2017 از پاویون جداگانه‌ای برخوردار هستند.
رییس پارک فناوری پردیس ادامه داد: همچنین نشست بین‌المللی شبکه سازی نوآوری چون سال‌های گذشته فعالیت می‌کند. رویداد کارآفرینی نوآوردگاه در حوزه محیط زیست شهری و دومین فستیوال عرضه اختراعات تجهیزات پزشکی برای سرمایه گذاران صورت می‌گیرد.

وی اشاره به استارتاپ دمو که محیطی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران بر روی‌ استارتاپ ها است، گفت: این رویدادهای جانبی در کنار جلسات رو در روی شرکت‌های ایرانی و خارجی برگزار خواهد شد. پاویون شرکت‌های خارجی و ایرانی نیز برگزار می‌شود.

صفاری نیا افزود: امسال برترین شرکت‌های ایرانی و برترین استارتاپ نیز از منظر بازدید کنندگان انتخاب شده و از آنها تقدیر به عمل می‌آید.

وی با اشاره به این مسئله که بسیاری از فعالان و بازیگران عرصه فناوری و نوآوری یکدیگر را نمی‌شناسند، گفت: این نمایشگاه به لحاظ این که بازیگران اصلی این حوزه‌ها در آن حضور دارند نمایشگاه جامعی است که بخش‌های مختلفی در آن در نظر گرفته شده و موجب رونق بیشتر این اکوسیستم می‌شود.

وی افزود: حضور شرکت‌های خارجی در این رویداد موجب تعامل بیشتر و توسعه صادرات میان شرکت‌ها و سرمایه گذاران ایرانی و خارجی نیز خواهد شد.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX2017) از 2 تا 5 خردادماه سال جاری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
کلمات کلیدی : نمایشگاه فناوری و نوآوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code