یکی از شرکت‌های فناور کشورمان با تولید تجهیزات آزمایشگاهی سیستم های قدرت و انرژی های نو، الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی توانسته است بخشی از نیاز صنعت و همچنین عرصه آموزش و پژوهش را به این تجهیزات تامین کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ نیاز دانشجویان مهندسی و حتی دانش‌آموزان به آزمایشگاه‌های مجهز به تجهیزات آزمایشگاهی کارآمد، ضرورت وجود چنین آزمایشگاه‌هایی آن‌هم در سطح گسترده و توانمند برای تأمین نیاز جدی این طیف گسترده را ضروری می‌کند.
بر همین اساس یکی از شرکت‌های فعال کشورمان در حوزه تولید تجهیزات تست و ارزیابی توانسته است طیف متنوعی از این محصولات را تولید و به بازار تجاری عرضه کند.
حامد ملا احمدیان فعالان فناور حوزه تولید تجهیزات آزمایشگاهی، مهندسی برق را مهم‌ترین هدف تولیدات این شرکت عنوان کرد و گفت: علاوه بر اجرای پروژه‌های صنعتی به عنوان یکی از تولید‌کننده‌های تجهیزات آزمایشگاهی فعال هستیم.
به گفته این فعال فناور بیش از 40 دانشگاه و مرکز آموزشی معتبر کشور تجهیز شده‌اند که در کنار آن، تولید تجهیزات خاص و سفارشی در حوزه مهندسی برق برای مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده ها، وزارت دفاع و شرکت‌های برق منطقه‌ای، از توانمندی‌هایی است که با تلاش در حوزه فناوری کسب شده است.
مدیرعامل شرکت ابزارآزما، مهندسی پزشکی، مکانیک، عمران و فیزیک نیز فعالیت می‌نماید. برگزاری دوره‌های آموزشی، طراحی و ساخت منابع تغذیه، درایو موتورهای الکتریکی و همچنین اتوماسیون صنعتی و ابزار‌دقیق نیز از دیگر زمینه‌هایی عنوان کرد این شرکت فناور، محصول و خدمت فناورانه ارائه کرده است.
به گفته‌ی این فعال فناور، تلاش شده است تا تجهیزات با بهره‌مندی از امکان طراحی و ساختار سفارشی، طراحی ماژولار، قابلیت کنترل و مانیتورینگ از طریق کامپیوتر از دیگر ویژگی های نوین و منحصر به‌فرد این تجهیزات است.
وی با بیان این‌که تا پیش از این آموزنده‌های مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در سال‌های گذشته از کشورهای اروپایی با دشواری‌ها و قیمت‌ها بالا خریداری می‌شده است گفت: قیمت تمام شده بسیار بالا، عدم پشتیبانی مناسب و ناهمخوانی تجهیزات خریداری شده با سرفصل‌های آموزشی ایران، مشکلاتی را برای استفاده کنندگان ایرانی بوجود آورده بود که در همین راستا با تکیه بر توان کارشناسان و محققان داخلی طیف گسترده‌ای از تجهیزات آزمایشگاهی تولید شده است که مراحل طراحی، ساخت نمونه اولیه، تست‌های اولیه، ساخت نمونه صنعتی، رفع عیب، پیشتبانی و به روز رسانی محصولات به کمک دانش و فناوری توسعه داده شده توسط متخصصان داخلی انجام شد.
ملااحمدیان نقش شرکت‌های فناور داخلی را رشد کیفیت آموزشی و پژوهشی کشور اثرگذار دانست و گفت: آینده کشور وابسته به تلاش، سرمایه‌گذاری و نگاه عمیق به فرآیند آموزش است و بر این اساس، تولید و ارائه تجهیزات آزمایشگاهی با طول عمر بالا، قیمت قابل توجیه برای مصرف کننده داخلی، با پی‌ریزی فرآیندهای بهبود مداوم کیفیت محصولات، توجه دائمی به تحقیق و توسعه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان امکان‌پذیر می‌شود.
کلمات کلیدی : تجهیزات آزمایشگاهی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code