مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، از 2273 درخواست برای طرح تخفیف اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور، تاکنون اعتبار 40 میلیون ریالی طرح مذکور برای 1648 نفر مجموعاً به ارزش 65920 میلیون ریال اعتبار فعال شده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از نخستین گام‌های حرکت خود تلاش کرده است زمینه‌ای مساعد برای دسترسی محققان، پژوهشگران، دانشگاهیان و فعالان دانش‌بنیان را به زیرساختی کامل و کارآمد از تجهیزات، مواد و خدمات آزمایشگاهی فراهم کند. زیرساختی که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و بهبود کیفیت پژوهش‌های کاربردی و نزدیک‌تر شدن به اقتصادی مبتنی بر دانش‌ و فناوری باشد.
شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر همین اساس، تلاش نموده ضمن گرد هم آوردن شبکه‌ای گسترده از ارائه کنندگان خدمات آزمایشگاهی مطلوب از تمامی نقاط کشور ، زمینه‌های لازم برای جلب و تشویق فعالان عرصه علمی، پژوهشی و فناوری را به این عرصه فراهم کند که ارائه تخفیف‌های متنوع به طیف‌های گوناگون یکی از گام‌های پیموده شده در این راستاست.
دکتر رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری، به روند روبه‌رشد و فزاینده ارائه تسهیلات اعتباری از آغاز حرکت این شبکه آزمایشگاهی تا کنون اشاره کرد و گفت: از ابتدای آغاز طرح تخفیف هیئت علمی تا پایان اسفندماه 95، 1469 عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور از اعتبار تخفیف خدمات آزمایشگاهی بهره‌مند شدند؛ روند رو به رشد این طرح در سال 96 نیز ادامه دارد به طوری که از ابتدای سال 96 تا کنون اعتبار 40 میلیون ریالی طرح به بیش از 230 متقاضی اختصاص یافته است؛ این تعداد ثبت نام نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، رشد بیش از دو برابری را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به استقبال گسترده اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور از این طرح حمایتی بیان نمود: تا پایان اردیبهشت‌ماه 96، میزان استفاده اعضای هیئت علمی از اعتبارات اختصاص یافته در مجموع مبلغ 10,016 میلیون ریال بوده که برای دریافت خدمات آزمایشگاهی از مراکز آزمایشگاهی عضو شبکه به منظور پیشبرد فعالیت‌های پژوهشی خود استفاده کرده‌اند.
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با اشاره به بهره‌مندی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مادر تمام استان‌های کشور از این طرح حمایتی، اظهار کرد: 96 درصد از استفاده اعتبارات طرح، مربوط به استفاده اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های 17 استان کشور می‌باشد. وی افزود: اعضای هیئت علمی به ترتیب استان‌های تهران با 3850، خراسان رضوی 1515 و کرمان 619 میلیون ریال با بیش‌ترین میزان استفاده از خدمات اعتباری، 3 استان نخست در استفاده از اعتبار مذکور به‌شمار می‌روند و سمنان 498، اصفهان 442، آذربایجان شرقی 423، یزد 321، خوزستان 318، سیستان و بلوچستان 246 و همدان 232 میلیون ریال به ترتیب در جایگاه‌های بعدی 10 استان نخست قرار دارند.
کلمات کلیدی : دکتر رضا اسدی فرد

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code