پمپ‌های وکیوم کاربردهای متنوع و گسترده خود را در صنایع گوناگون بیش از گذشته نشان داده است و بر همین اساس یکی از شرکت‌های فناور کشورمان با ورود به این عرصه و بومی کردن دانش این پمپ‌ها توانسته است بخشی از نیاز صنایع به این فناوری را تامین کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ پمپ‌های وکیوم کاربردهای متنوع و گسترده خود را در صنایع گوناگون بیش از گذشته نشان داده است و بر همین اساس یکی از شرکت‌های فناور کشورمان با ورود به این عرصه و بومی کردن دانش این پمپ‌ها توانسته است بخشی از نیاز صنایع به این فناوری را تامین کند.
به گفته‌ی مدیرعامل شرکت تولیدی پمپ مریک، این پمپ‌ها در بیش از ده‌ها صنعت از صنعت چاپ تا پزشکی و بیمارستانی کاربرد دارند که از مهم‌ترین کارکرد این پمپ‌ها، ایجاد خلأ، هواگیری، فیلتراسیون، تخلیه مخلوط‌های گاز و بخار از سیستم‌ها و بسیاری از کاربردهای متنوع دیگر یاد کرد.
صمد عبدلی، صنایع شیشه و بلور، صنایع غذایی، شیمیایی، نفت و پتروشیمی، پزشکی و بیمارستانی و آزمایشگاه‌ها از بخش‌هایی عنوان کرد که این پمپ‌ها کاربرد خود را در آن‌ها نشان‌داده‌اند.
این فعال فناور، از توانایی ساخت پمپ‌های وکیوم و تجهیزات منطبق با خواست روز بازار در کشور گفت و ادامه داد: طراحی و تولید تجهیزات و قطعات پمپ وکیوم و مقاومت قطعات طبق استانداردهای روز دنیا، با دارا بودن واحد طراحی، تحقیق و توسعه ممکن شده و تلاش کردیم ضمن ارتقای کیفی و کمی محصولات و خدمات خود و تامین نیاز بازار داخلی با حضور در بازارهای جهانی گامی دیگر در جهت خودکفایی این حوزه برداریم.
وی افزود: فاز دوم تولیدات خود را که سری تولید ساز های کوچک‌تر و پمپ های خشک همچنین پمپ دو مرحله‌ای، در دستور کار گرفته است و با تحقق این امر، گام محکمی در صنعت وکیوم پیموده خواهد شد.
مدیر عامل مریک پمپ، از نقش نیروی انسانی توانمند و متخصص در رشد این صنعت گفت و افزود: تخصص مهندسین داخلی می‌تواند زمینه ارائه خدمات و محصولاتی منحصر بفرد را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ممکن کند.
عبدلی، ایجاد بستری مناسب جهت ارائه خدمات در کوتاه‌زمان، به روز رسانی و ارتقای فنی محصولات به صورت پیوسته و دائمی اشاره کرد و گفت: واحد کنترل کیفیت جهت کنترل نهایی و تائید سلامت فنی محصولات
ارتقای کیفیت در خدمات ارائه شده خواهم داشت. باور من این است که می توانم خستگی ناشی از ساعتها تلاش و کوشش خود و همکاران گرامی ام را با لبخند رضایت مشتریان عزیز از تن به در کنیم. عمیقاٌ مایلم بر این مسئله تاکیدی چند باره داشته باشم که رسالت اصلی من و همکارانم در مریک پمپ جلب رضایت مشتری و ارائه خدمات و محصولاتی با کیفیت به آنها می باشد.
به گفته این فعال فناور، سه مرکز محدود صنعتی، کارخانه تولیدی مریک پمپ در عرصه تولید انواع پمپ وکیوم و ساکشن‌های مرکزی را با استفاده از نیروی متخصص بومی همان منطقه تشکیل داده‌اند و با تکیه بر دانش علمی و فنی و با توجه به نیاز صنعتی کشور نیاز روز افزون صنایع به این صنعت را تأمین می‌کنند.
عبدلی، با بیان این‌که کیفیت برتر، خدمات آنی و قیمت معقول می‌تواند برطرف‌کننده نیازهای وکیوم کشور و همچنین قطع وابستگی به کشورهای خارجی باشد، افزود: رشد صنعت و خود کفائی کشور، ایجاد اشتغال و همچنین ارزآوری در کنار ارتقای کمی و کیفی صنایع گوناگون و پیشرفت‌های صنعت وکیوم ضرورتی است که تکیه بر توانمندی بومی و گسترش دامنه فعالیت‌ها و خدمات فناورانه این حوزه را حائز اهمیت می‌کند.
کلمات کلیدی : پمپ

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code