دستگاه فلوسایتومتر چهار رنگ دو لیزری با حمایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در مجموعه آزمایشگاه‌های مرکزی تحقیقات پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی- ابن سینا، نصب و راه‌اندازی شد.

فلوسایتومتر دستگاهی برای شمارش و بررسی و ارزیابی ویژگی‌های مختلف ذرات (سلول‌ها) است؛ با استفاده از این دستگاه، نه تنها می‌توان چندین پارامتر سلولی را به صورت همزمان و سریع آنالیز نمود، بلکه می‌توان جمعیت‌های مختلف سلولی در یک مخلوط هتروژن را با کارآیی بالا به صورت زنده جداسازی و جمع آوری نمود. سرعت و دقت بالای روش فلوسایتومتری موجب شده است تا جایگاه ویژه‌ای در رشته‌های مختلفی همچون هماتولوژی، آسیب‌شناسی، ایمنی‌شناسی و ژنتیک داشته باشد.
 
ویژگی‌های این دستگاه:
• دقت و حساسیت بسیار بالای دستگاه در ردیابی انواع سلول؛
• قابلیت ردیابی همزمان چهار رنگ فلوروکروم مختلف توسط دستگاه؛
• تنظیم خودکار ولتاژ توسط دستگاه برای انواع نمونه‌ها و حذف خطای اپراتور در تنظیم ولتاژ؛
• واجد چهار کانال تشخیص رنگ (FL1، FL2، FL3، FL4) جهت ردیابی انواع فلوروکروم ها؛
• قابلیت نصب فیلترهای رنگی جدید و سهولت تعویض فیلترها توسط اپراتور؛
• وزن و حجم بسیار کم دستگاه و امکان راه‌اندازی آن در کمترین فضای آزمایشگاه.
 
متقاضیان استفاده از این دستگاه و همچنین سایر خدمات تخصصی این مجموعه می‌توانند با شماره 22432020- 021داخلی 207 و 213 تماس حاصل نموده و یا با آدرس‌های cf.labs@ari.ir و m.farab@ari.ir مکاتبه نمایند.
 
برای مشاهده سایر اطلاعات و توانمندی‎های مجموعه آزمایشگاه‌های مرکزی تحقیقات پژوهشگاه ابن سینا در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی به اینجا مراجعه نمایید.
 
آزمایشگاه‌های مرکزی تحقیقات پژوهشگاه ابن سینا
آزمایشگاه‌های مرکزی تحقیقات پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی- ابن سینا در مرداد ماه 1394 راه‌اندازی شده است. هدف از راه‌اندازی این مجموعه، مدیریت منسجم ظرفیت‌های خدمات‌دهی و همچنین پشتیبانی فنی و تخصصی تجهیزات، امکانات آزمایشگاهی و ابزارهای تحقیقاتی پژوهشگاه است. چنین مدیریت متمرکزی سبب توسعه فعالیت‌های تخصصی آزمایشگاهی‌ در سه محور مشتری‌مداری، کارکرد آزمایشگاه و همکاری بین‌آزمایشگاهی می‌شود. لذا بستری را برای افزایش بهره‌وری خدمات، تجهیزات و نیروی انسانی، نظم و جلوگیری از هدر رفتن امکانات و منابع مالی در حوزه خدمات تخصصی و آزمایشگاهی کشور فراهم می‌سازد. این مجموعه در رتبه بندی مراکز عضو شبکه بر اساس عملکرد سال 1395، توانست رتبه یازدهم را در میان یکصد و نوزده مرکز کسب نماید.

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code