هفته آگاهی از مغز ، در آخرین ماه از سال جاری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، "هفته آگاهی از مغز" کمپینی جهانی برای ارتقا وعلاقه مندی به تحقیقات علوم اعصاب توسط اتحادیه پژوهش های مغز دانا و اتحادیه های اروپایی دانا است و این هفته با حمایت ستاد علوم شناختی معاونت علمی و همکاری مراکز و نهادها در نقاط مختلف کشورمان نیز برگزار می شود. همچنین هفته آگاهی از مغز را باید رویدادی سالیانه دانست که از سال 1996 به طور رسمی در هفته سوم ماه مارس ( اسفندماه ) آغاز می شود. در سال 2014 این رویداد در بیش از 55 کشور و در قالب 86 کمپین در نقاط جهان برگزار شد.

محمد تقی جغتایی مشاور ارشد ستاد علوم شناختی در امر آموزش و ترویج درباره این هفته اظهار کرد: با حمایت و برنامه ریزی ستاد علوم شناختی معاونت علمی برنامه های متنوعی در حوزه مغز و آگاهی از مغز با هدف حفظ و ارتقای آن و افزایش دانش در جامعه تدوین شده و در حال اجرا است.

جغتایی ادامه داد: هفته آگاهی از مغز امسال برای سومین بار متوالی در کشور برگزار خواهد شد تا ضمن ارایه آموزش ها و پرداختن به طرح های تحقیقاتی ، زمینه شناسایی بیماری ها و اختلالات در حوزه های مغز بویژه در کودکان برای پیشگیری و درمان آن فراهم شود.

وی همچنین عنوان کرد: استفاده ازتمامی ظرفیت ها، امکانات و پتانسیل ها برای ارتقای فعالیت های مغزی و راه های گسترش دانش مغزاز جمله سیاست های ستاد علوم شناختی است. 

همچنین به منظور هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد نشست هم اندشی با حضور مسوولان و نمایندگان سازمان ها ، نهادها، انجمن های علمی و مراکز مردم نهاد برای ایجاد همکاری، هماهنگی و تشریک مساعی در محل ستاد علوم و فن آوری های شناختی برگزار شد.

هفته آگاهی از مغز از 4 تا 10 اسفندماه سال جاری در کشور برگزار می شود.
کلمات کلیدی : مغز,ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code