دبیر ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی: با توجه به شناخت ایجادشده نسبت به زیرساخت‌های موجود در صنعت لیزر، سال جدید سرآغاز پیشرفت‌های بیشتر در این حوزه خواهد بود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ محمدصادق ذبیحی دبیر ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی؛  سال 97 را سال پیشرفت در بخش لیزر خواند و گفت: علی رغم محدودیت‌های منابع مالی موجود، خوشبختانه ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی، با شناخت از زیرساخت‌های این حوزه ، بستر شبکه‌سازی در زمینه ساخت و تولید لیزر و فوتونیک را در کشور فراهم کرد. 

 

ذبیحی گفت: ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی، از ابتدای سال 95 کار خود را شروع کرد و مشغول ساماندهی ارکان خود شد. این ستاد تازه تأسیس و البته جوان، در فرصت کوتاهی که در اختیار داشت، موفق به تنظیم سند توسعه فناوری‌های مرتبط با  لیزر و فوتونیک شد، که با پیگیری‌های لازم این سند به تأیید پنج وزارت خانه مرتبط نیز رسانده شد و درنهایت به‌منظور تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمسیون هیئت دولت آماده شد. 

 

وی در ادامه گفت: ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی، با توجه به اینکه نیازمند زمان بیشتر به‌منظور پیشرفت در طی این مسیر بود،  فعالیت‌های خود را بنا به‌پیش بینی‌های صورت گرفته در سند تنظیم کرد و از سویی دیگر بر اساس شرایط استاندارد و متوازن ، برنامه‌ها و سرفصل‌های انتخابی و پیش‌بینی‌شده در این ستاد را، بر مبنای سند  توسعه فناوری‌های مرتبط با  لیزر و فوتونیک تنظیم و پیش‌راند.  

 

دبیر ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک . ساختارهای میکرونی معاونت علمی، گفت: با توجه به شاخصه اصلی فناوری لیزر از یک‌سو و کاربردهای بی‌شمار این صنعت از سوی دیگر، ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی در سال گذشته زیرساخت‌هایی را به‌منظور ساخت و تولید لیزر بر اساس فناوری بومی فراهم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در کشور زیرساخت‌های پراکنده‌ای در بخش لیزر وجود دارد بیان کرد: به‌منظور برطرف سازی نیاز جامعه در بخش لیزر باید بتوانیم، از ابتدا تا انتهای یک ایده تا رسیدن آن به محصول، کار را از حالت جزیره‌ای‌ به حالت منسجم و یکپارچه درآوریم و با شناسایی نیاز جامعه در جهت  بومی‌سازی فناوری با سرعت بیشتری حرکت کنیم. 

کلمات کلیدی : لیزر,ستاد

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code