در راستای ترویج علوم شناختی و تامین ابزارها و زیرساخت‌های مورد نیاز این حوزه، با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه خوارزمی به دستگاه "الکتروانسفالوگرام" 64 کاناله ( ثبت فعالیت های الکتریکی مغز) مجهز شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تمرکز بر تربیت و توسعه نیروی انسانی متخصص و همچنین تجهیز آزمایشگاه ها و آماده سازی ابزارها و زیرساخت های مورد نیاز حوزه علوم شناختی در مراکز علمی و تخصصی  ضرورتی انگار ناپذیر در راهبردهای علمی ستاد علوم شناختی قلمداد می شود.

 

ستاد توسعه علوم شناختی از این رهگذر می کوشد با فراهم کردن زمینه های حمایتی ، فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی وسیع تری را برای دانشجویان، اساتید و متخصصان در حوزه های علوم شناختی فراهم آورد و گامی عملی در امر تربیت کارشناسان آزمایشگاه  برداشته شود.

 

به اعتقاد مدیران ارشد این ستاد، توانمندی در تامین زیرساخت‌ها و ابزارهای مورد نیاز ارائه‌کنندگان خدمات شناختی یکی از الزامات موفقیت برنامه‌های توسعه و تعالی ارائه خدمات شناختی در کشور محسوب می شود.

 

کمک به ارتقای امنیت ملی با استفاده از علوم و فناوری‌های شناختی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، یکی از اولویت‌های جدی ستاد است و به واسطه حمایت های ستاد علوم شناختی ، بسیاری از تجهیزات و امکانات مورد نیاز طرح های تحقیقاتی و علمی در داخل کشور ساخته و تامین شده و تلاش های گسترده در این زمینه همچنان ادامه دارد. در این راستا با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه خوارزمی به دستگاه "الکتروانسفالوگرام" 64 کاناله ( ثبت فعالیت های الکتریکی مغز) مجهز شد تا فعالیت های تحقیقاتی محققان با سرعت بیشتری انجام شود.

 

الکتروانسفالوگرام تستی است که برای ثبت فعالیت الکتریکی مغز به کار می رود. سلول های مغز از طریق پالس های الکتریکی با یکدیگر در ارتباط هستند و الکتروانسفالوگرام برای شناسایی مشکلات مربوط به این فعالیت ها به کار می رود.

کلمات کلیدی : علوم شناختی,ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code