ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در زمینه ترویج و گسترش حوزه‌های علوم شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی می‌کوشد که تجهیز آزمایشگاه‌های شناختی کشور یکی از اقدامات در این راستا است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی با هدف ایجاد فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی برای دانشجویان و اساتید می کوشد با اجرای طرح های حمایتی و انجام سرمایه گذاری، زمینه ترویج و گسترش حوزه های علوم شناختی درمراکز علمی و دانشگاهی را فراهم و در امر تربیت و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه های علوم شناختی گام های اساسی  بردارد.

 

به منظور ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و نیز تامین تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز حوزه علوم شناختی، با کمک و حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی ، یک دستگاه  "الکتروانسفالوگرام" 64 کاناله ( ثبت فعالیت های الکتریکی مغز)  برای تجهیز آزمایشگاه شناختی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در اختیار این نهاد علمی – آموزشی قرار گرفت.


دانشگاه خوارزمی نیز به تازگی با حمایت های این ستاد به دستگاه " الکتروانسفالوگرام " 64 کاناله ثبت فعالیت های الکتریکی مغز مجهز شد تا فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی در حوزه های علوم شناختی برای دانشجویان و محققان فراهم شود. ستاد علوم شناختی در این رهگذر تلاش می کند از یک سو سیاست  تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی سازی تجهیزات درحوزه علوم شناختی را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهد و از طرف دیگر دانش علوم شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی توسعه و گسترش یابد. 


براساس برنامه ریزی ستاد همچنین قرار است در آینده نیز دو دستگاه  "الکتروانسفالوگرام"در اختیار آزمایشگاه دانشگاه اصفهان و نیز یک مرکز بیمارستانی در تهران  قرار گیرد. کمک به ارتقای امنیت ملی با استفاده از علوم و فناوری‌های شناختی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، یکی از اولویت‌های جدی ستاد است و با حمایت آن بسیاری از تجهیزات و امکانات مورد نیاز طرح های تحقیقاتی و علمی در داخل کشور ساخته شده است و تلاش گسترده در این زمینه همچنان ادامه دارد.

کلمات کلیدی : ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی,تجهیزات آزمایشگاهی,علوم شناختی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code