مدارس مختلف در دنیا با توجه به اهمیت موضوع چاپ سه بعدی آن را به دانش آموزان آموزش می‌دهند بنابراین نیاز است ما نیز در کشورمان این موضوع را مورد توجه قرار دهیم.

 به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای اهداف ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و برنامه ملی ساخت افزایشی، نشست مدیران و رابطان پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی تهران  در موسسه ساخت افزایشی برگزار شد. در این جلسه مدعوین علاوه بر آشنایی بیشتر با چاپ سه بعدی برای آموزش بیشتر دانش آموزان در این حوزه تصمیماتی گرفتند. سید امیر غفاری مدیر موسسه ساخت افزایشی ایران در این نشست توضیحاتی درباره چاپ سه بعدی و برنامه‌های اموزشی ویژه دانش اموزان ارایه داد.

 

غفاری در بخش بعدی به اهمیت بحث آموزش دانش آموزی اشاره کرد و گفت: آموزش همراه با لذت بردن از فناوری باعث رشد خلاقیت دانش آموزان می‌شود. در این خصوص برنامه  ای با همین عنوان یعنی "لذت بردن از چاپ سه بعدی" توسط موسسه ساخت افزایشی و با همکاری شرکت اندیشه آفرینان شریف طراحی شده و در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: در مدارس مختلف دنیا با توجه به اهمیت این موضوع چاپ سه بعدی به دانش آموزان آموزش  داده می شود. بنابراین نیاز است ما نیز در کشورمان این موضوع را مورد توجه قرار دهیم زیرا ابزار و دانش مورد نیاز را در اختیار داریم. موسسه ساخت افزایشی با همکاری پژوهشسراهای دانش آموزی و با تکیه بر توان متخصصان مجرب در زمینه آموزش دانش آموزان و امکانات و تجهیزات فب لب چاپ سه بعدی خود اجرای برنامه آموزشی لذت بردن از چاپ سه بعدی را آغاز کرده است.

 

در پایان این نشست مدیران پژوهش سراها سئوالات خود را مطرح کرده، مدیر موسسه (غفاری) و مدیر عامل شرکت اندیشه آفرینان (فروزنده دل) توضیحات تکمیلی در مورد برنامه آموزشی ویژه دانش آموزان را ارایه دادند.

کلمات کلیدی : پرینتر سه بعدی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code