نتایج چهارمین دوره ارزیابی عملکرد مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، با ارزیابی خدمات ارایه شده و فعالیت‌های صورت گرفته توسط مراکز در سال 1396، منتشر شد.

در چهارمین دوره ارزیابی فعالیت آزمایشگاه‌ها، به ترتیب، «مرکز پژوهش متالورژی رازی»، «بنیاد علوم کاربردی رازی» و «مرکز فرآوری مواد معدنی ایران»، رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند.
اعضای قطعی شبکه آزمایشگاهی در سال 96، بیش از دو میلیون و 180 هزار خدمت آزمایشگاهی را به بیش از 68 هزار مشتری شامل پژوهشگران، دانشجویان و صنایع کشور ارایه کرده و درآمدی در حدود 1،163میلیارد ریال داشته‌اند.
سالانه، مراکز عضو قطعی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی بر اساس دستورالعمل ارزیابی این شبکه که برای ایجاد رقابتی سالم و سازنده، به منظور بهبود کیفیت خدمات آزمایشگاهی و افزایش توانمندی علمی آنها تدوین شده‌است، ارزیابی می‌گردند. عملکرد این مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی بر اساس سه شاخص کلان «کارکرد آزمایشگاه»، «مشتری مداری» و «همکاری شبکه‌ای» سنجیده می‌شود.
«شرکت مطالعات مواد معدنی زر آزما تهران»، «پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران»، «شرکت بیم گستر تابان»، «شرکت خدماتی آموزشی و تحقیقاتی مرجعان خاتم»، «سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران»، «پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران» و «پژوهشکده آنالیزی کیمیازی»، نیز در ارزیابی عملکرد سال 96 مراکز عضو شبکه، به ترتیب رتبه‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.
تا پایان سال 96، 282 مجموعه آزمایشگاهی از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دولتی و شرکت‌های خصوصی سراسر کشور عضو قطعی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی بوده‌اند که از این بین، 262 مجموعه آزمایشگاهی در این ارزیابی حضور داشتند.
رشد 37 درصدی تعداد خدمت ارایه شده از سوی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رشد 54 درصدی درآمد این مراکز نسبت به سال 96، از دستاوردهای قابل توجه شبکه در زمینه توسعه ارایه خدمات آزمایشگاهی در سراسر کشور به شمار می‌رود.
سهم مراکز عضو قطعی شبکه آزمایشگاهی از خدمات ارایه شده در سال 96، در نمودار زیر نشان داده شده است.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

در حال حاضر 36 درصد اعضای شبکه از آزمایشگاه‌های بخش خصوصی، 35 درصد اعضا از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و 29 درصد مابقی، از سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های کشور هستند و اطلاعات توانمندی‌ها، دستگاه‌ها و خدمات این مراکز، در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی به نشانی www.labsnet.ir در دسترس پژوهشگران و صنایع کشور قرار گرفته‌است.
فهرست کامل امتیازات و رتبه‌بندی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‎های راهبردی از اینجا قابل دریافت است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,رتبه بندی آزمایشگاه ها

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code