کارگاه آموزش تخصصی آشنایی با هیدرو کربن‌های سبک و سنگین و همچنین آموزش تئوری و عملی آزمون‌های آنها بر اساس استانداردهای بین‌المللی، 27 و 28 تیرماه جاری برگزار می‌شود.

آزمایشگاه مشاوران آزمای نفت ایرانیان، به منظور آشنایی کاربران آزمایشگاه‌ها و پژوهشگران فعال در حوزه نفت و گاز، کارگاه دو روزه آشنایی با هیدروکربن‌های سبک و سنگین و آزمون‌های آنها را برگزار می‌کند.

در این کارگاه که 27 و 28 تیرماه جاری برگزار می‌گردد، گازها، بنزین، حلال‌ها، نفت سفید، گازوئیل، سوخت هواپیما و قیرها، مورد بحث و بررسی قرارمی‌گیرند.

آزمون‌ها و استانداردهای مورد استفاده برای بررسی این هیدروکربن‌ها در این کارگاه آموزشی، عبارتند از:

 

- جرم حجمی ASTM D1298 – نقطه اشتعال ASTM D93
– تقطیر ASTM D86 – نقطه ریزش ASTM D97
– میزان گوگرد ASTM D4294  – میزان مرکاپتان و سولفید هیدروژن ASTM D3227 
– فشار بخار ASTM D323  – عدد اسیدی ASTM D664 
– میزان آب ASTM D6304  – کروماتوگرافی گازی ASTM D5769 
– آزمون گام ASTM D381  – شاخص ستان ASTM D976 
– نقطه ابری شدن ASTM D2500   

 

شایان ذکر است این کارگاه علاوه بر کاربران آزمایشگاه‌ها، برای شرکت‌های تولیدی، مدیران کنترل کیفیت (برای دریافت یا تمدید پروانه استاندارد)، دانشجویان، فعالان و علاقمندان حوزه فرآورده‌های نفتی قابل استفاده است.

 

آزمایشگاه مشاوران آزمای نفت ایرانیان برای حضور کارشناسان آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی تخفیف ویژه در نظر گرفته است و برای شرکت کنندگان در این کارگاه، گواهینامه مورد تأیید سازمان ملی استاندارد ایران صادر خواهد شد.

 

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره‌های 22095821 - 22068831 تماس حاصل بگیرند.

 

آزمایشگاه مشاوران آزمای نفت ایرانیان از مراکز عضو قطعی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در زمینه نفت و گاز است که اطلاعات توانمندی‌ها و تجهیزات آن در صفحه اختصاصی آزمایشگاه قابل دسترس است.

کلمات کلیدی : برگزاری دوره آموزشی,سوخت شیمیایی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code