کارگاه آموزشی عدم قطعیت در اندازه‌گیری، چهاردهم مرداد در مرکز آموزش ملی مشاوران آزمای نفت ایرانیان برگزار می‌شود

در این کارگاه آموزشی که به صورت یک روزه و از ساعت 9 تا 16 برگزار می‌گردد، تخمین عدم قطعیت، کاربرد، خطا و عدم قطعیت، توزیع احتمالی، عدم قطعیت‌های A و B، عدم قطعیت مرکب، آزمون‌ها از نظر الزامات مربوط به عدم قطعیت، گزارش‌دهی عدم قطعیت، تدریس می‌شود.

 

عدم قطعیت اندازه‌گیری به معنی تردید در خصوص اعتبار نتیجه است. عدم قطعیت اندازه‌گیری به ما اطلاعاتی درباره کیفیت اندازه‌گیری ارائه می‌دهد. نتیجه اندازه‌گیری، تنها تخمینی از مقدار واقعی است و هنگامی کامل است که عدم قطعیت نتیجه نیز مشخص باشد. هنگامی که نتیجه اندازه‌گیری یک کمیت فیزیکی گزارش می‌شود، الزامی است که در مورد کیفیت نتیجه نیز اطلاعات کمی ارایه شود تا کسی که آن را استفاده می‌کند بتواند قابلیت اطمینان آن را ارزیابی کند. بدون این اطلاعات، نتایج اندازه‌گیری را نمی‌توان با یکدیگر مقایسه کرد.

 

کارگاه آموزشی عدم قطعیت در اندازه‌گیری، 14 مردادماه جاری در محل مرکز آموزش مشاوران آزمای نفت ایرانیان در تهران، برگزار خواهد شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره‌های 22095821 - 22068831 تماس بگیرند.

 

آزمایشگاه مشاوران آزمای نفت ایرانیان از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که اطلاعات توانمندی‌ها و خدمات این آزمایشگاه در صفحه آزمایشگاه در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کلمات کلیدی : اندازه گیری,عدم قطعیت

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code