با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی آزمایشگاه روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز تاکنون به دستگاه های 'رهگیر چشمی' و 'تحریک الکتریکی فراجمجمه ای' مجهز شده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به منظور ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی در استان خوزستان و نیز ایجاد علاقه مندی در میان دانشجویان، محققان و نخبگان علمی این استان برای مهاجرت به حوزه های علوم شناختی  با تلاش  و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی آزمایشگاه روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز به دستگاه های پیشرفته در حوزه علوم شناختی مجهز شد.

 

 سیستم "رهگیر چشمی " وسیله ‌ای برای تعیین موقعیت چشم و حرکات آن است و در تحقیقات بر روی سیستم بینایی در آزمایشگاه‌های علوم اعصاب و روانشناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


تجهیز آزمایشگاه روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز به پیشرفته ترین دستگاه های علمی در حوزه علوم شناختی، درچارچوب سیاست راهبردی این ستاد صورت می گیرد.

 

بر اساس این گزارش، سید کمال خرازی اسفندماه سال گذشته در جمع روسا، مدیران و اساتید دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به وجود امکانات و ظرفیت های موجود در دانشگاه های استان خوزستان ، گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در مراکز علمی این استان برای ورود به حوزه های علوم شناختی وجود دارد و ستاد علوم شناختی آماده است تا از طرح های تحقیقاتی این استان در حوزه های علوم شناختی حمایت بعمل آورد.  


خرازی شناسایی استعداد ها وانجام سرمایه گذاری دربخش های مختلف آموزشی وعلمی را یک امر لازم و اساسی درحوزه علوم شناختی برای ترویج و توسعه این دانش در داخل کشور دانست.

 

از سوی دیگر علیرضا حاجی یخچالی عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز درباره این موضوع بیان کرد: استان خوزستان با برخورداری از محققان، نخبگان و متخصصان ، مستعد توسعه و گسترش حوزه های علوم شناختی است و دستیابی به این هدف نیازمند حمایت های هرچه بیشتر ستاد و دیگر مراکز علمی کشور است.

 

وی همچنین گفت: در یک سال اخیر اقدامات مثبتی برای ایجاد رشته علوم شناختی گرایش ذهن ، مغز و تربیت در دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شد و تلاش برای راه اندازی رشته روانشناسی شناختی در مقاطع ارشد و دکتری در این دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است و انجمن علمی دانشجویی مغز و شناخت در دانشگاه شهید چمران اهواز در حال راه اندازی است که این امر گامی مثبت برای فعالیت دانشجویان و علاقه مندان در حوزه های علوم شناختی محسوب می شود.

کلمات کلیدی : ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی,علوم شناختی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code