دستگاه رویه نگار لیزری سطوح در ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران معرفی و ارایه شد.

توسط یک شرکت حاضر در نمایشگاه ساخت ایران؛ دستگاه رویه نگار لیزری سطوح ارائه شد، این دستگاه با استفاده از تکنولوژی لیزر مثلثی به بررسی رویه اجسام می‌پردازد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در ششمین دوره از نمایشگاه تجهیزات ومواد آزمایشگاهی ساخت ایران ؛ با تلاش جمعی از محققان نوآور؛ دستگاه رویه نگار لیزری سطوح ارائه شد، این دستگاه با ترکیب لیزر، سیستم اپتیکی و سنسور ccd فاصله سنسور تا اجسام را مشخص می‌کند.

علی صالح پور مدیر عامل شرکت دانش بنیان فناوری کهربا در توضیح این دستگاه تولید شده گفت: نرم افزار دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که برداشت داده با توجه به گام انتخاب انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نرم افزار تعبیه شده در این دستگاه بیان کرد: گام های بین دو برداشت داده میتواند از از 3 میکرومتر تا چند میلیمتر در هر جهت از دو محور حرکتی انتخاب شود، به این صورت که هر چه گام حرکتی کمتر باشد، جزئیات کامل تر می‌شود اما زمان بیشتری برای تکمیل روبش مورد نیاز است.

این فعال حوزه فناور در ادامه بیان کرد: پس از دریافت داده این اطلاعات توسط نرم افزار تحلیل می‌شوند، که این نرم افزار با توجه به نیاز به بررسی زبری، ارتفاع پوشش شکل جسمی و غیره می‌پردازد.

بر اساس این گزارش؛ ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، همزمان با نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از 3 لغایت 6 دی ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران بر پا خواهد بود. همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تواند به سایت www.iranlabexpo.ir مراجعه کنند

کلمات کلیدی : تجهیزات آزمایشگاهی,رونمایی,لیزر,نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code