نشست کارگروه تخصصی آنالیز سطح، 11 دی‌ماه جاری به میزبانی مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف و با حضور 21 نفر از کارشناسان و متخصصین مراکز عضو شبکه برگزار شد.

نشست اعضای کارگروه تخصصی آنالیز سطح، توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و با هدف هم‌اندیشی و تبادل نظر اعضای کارگروه برای توسعه فعالیت‌های کارگروه آنالیز سطح، اطلاع از حمایت‌های شبکه از فعالیت‌ کارگروه‌های تخصصی و به اشتراک گذاری دانش و اطلاع از روش‌های نوین آنالیز سطح در راستای تقویت توان علمی کارشناسان و متخصصان این حوزه برگزار شد.

 

در ابتدای برنامه پس از تلاوت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، مهندس مریم سادات محمودی، دبیر کارگروه آنالیز سطح، ضمن معرفی اهداف تشکیل کارگروه آنالیز سطح، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط اعضای کارگروه در سال 97 به عنوان اولین سال فعالیت کارگروه ارایه نمود.

 

وی تدوین یک مقاله با عنوان آشنایی با دستگاه BET و کاربردهای آن که در نوبت چاپ در فصلنامه دانش آزمایشگاهی ایران قرار دارد، ترجمه سه استاندارد و برگزاری یک دوره آموزشی تخصصی را از جمله فعالیت‌های انجام شده از سوی اعضای کارگروه، اعلام کرد.

 

در ادامه، مهندس محمودی، ضمن اعلام برنامه‌های پیشنهادی برای قرارگیری در فهرست برنامه‌های آتی کارگروه، مشارکت همه اعضا در برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌ها را ضروری دانست.

 

سپس، مهندس حامد دارابی، کارشناس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، ضمن اعلام تاکید و توجه شبکه به اهمیت توانمندسازی و حمایت از سرمایه های انسانی آزمایشگاه‌ها، حمایت‌های قابل انجام از سوی شبکه آزمایشگاهی از فعالیت کارگروه‌های تخصصی را برشمرد.

 

مهندس دارابی همچنین گزارشی از فعالیت‌های جدید شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در سال 97 برای بهره‌مندی مراکز آزمایشگاهی از بسته‌های حمایتی بیمه، فراهم شدن امکان بهره‌مندی کارگروه‌های تخصصی برای برگزاری آزمون مهارت و مقایسات بین آزمایشگاهی، از تفاهم‌نامه منعقد شده بین شبکه آزمایشگاهی و پژوهشکده سیستم‌های مدیریت کیفیت و بازرسی پژوهشگاه استاندارد و همچنین فراهم شدن امکان استفاده از موتور جستجوی شبکه آزمایشگاهی برای تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنعتگران کشور به دریافت اطلاعات آزمایشگاه‌ها، تجهیزات، آزمون‌های قابل ارایه و اخبار تخصصی مرتبط را ارایه داد.    

 

در ادامه، دکتر محمدرضا اجتهادی، مدیر مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف، ضمن خوش آمد گویی به مهمانان، به بیان دلایل ایجاد مرکز خدمات آزمایشگاهی در دانشگاه صنعتی شریف و تاثیر آن بر یکپارچگی و تسهیل در ارایه خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز محققین و صنعتگران کشور، پرداخت.

 

وی، ارایه خدمات بیش از 50 آزمایشگاه دانشگاه صنعتی شریف به متقاضیان در قالب مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه را از جمله موارد مهم و موثر دانست.

 

دکتر اجتهادی، ضمن اعلام استقرار استاندارد ISO/IEC17025 در مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه و دریافت گواهی مربوطه، به اهمیت ارایه خدمات در چارچوب استاندارد و توجه مدیریت مجموعه بر اطمینان از صحت و دقت نتایج ارایه شده به مشتریان را مورد تاکید قرار داده و در الویت دانست.

 

در بخش بعدی نشست کارگروه تخصصی BET، از اعضای فعال کارگروه در سال 1397، تجلیل شد. مهندس محبوبه کریمی از مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف و مهندس معصومه رمضانی قرا از آزمایشگاه مرکزی دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران، برگزیدگان این کارگروه در سال 1397 بودند.

 

 

سپس، مهندس عاطفه عباسی، به ارایه مطلب با عنوان «روش‌های نوین آنالیز سطح» پرداخت و روش‌های مختلف آنالیز سطح، مزیت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها و همچنین قابلیت‌های جدید دستگاه‌های آنالیز سطح را برای حاضرین تشریح کرد.

مهندس مصطفی ترکا بیدختی، سخنران دیگر این برنامه بود که به معرفی مختصری از یکی از دستگاه‌های آنالیز سطح و قابلیت‌های آن پرداخت.

در بخش پرسش و پاسخ، اعضای کارگروه به تبادل نظر و ارایه پیشنهاد و نظرات خود درخصوص برنامه‌های توسعه فعالیت‌های کارگروه آنالیز سطح پرداختند.

 پس از اقامه نماز و صرف ناهار نیز شرکت کنندگان در گردهم‌آیی کارگروه تخصصی آنالیز سطح، از تعدادی از آزمایشگاه‌های مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف بازدید کردند.

 

 

 

گرفتن عکس یادگاری، پایان بخش نشست کارگروه آنالیز سطح بود.

 

 

کلمات کلیدی : نشست کارگروه‌های تخصصی,آنالیز سطح,دانشگاه صنعتی شریف ‏

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code