شرکت پوشش های نانو ساختار برای بدست آوردن سهمی از بازار جهانی در حوزه سیستم های لایه نشانی تحت خلأ هدف گذاری کرده و تاکنون گامهای بزرگی برای دستیابی به این هدف برداشته است.

شرکت پوشش های نانو ساختار در حال حاضر 8 نمایندگی در کشورهای انگلیس، روسیه، اتریش، کانادا، رومانی، افریقای جنوبی و دو نمایندگی در هند دارد. سید احمد مهدوی اردکانی مدیر عامل شرکت پوشش های نانو ساختار در مورد تمرکز بیشتر این شرکت در صادرات محصولات مبتنی بر فناوری نانو گفت: بیشتر از عرضه در داخل روی صادرات محصولات متمرکز هستیم. با رویکرد نفوذ در بازار امریکا دفتر خود را در انگلستان ظرف یکماه آینده افتتاح خواهیم کرد. چند ماه پیش برای 15 دستگاه تولیدی شرکت از امریکا درخواست داشتیم که به دلایل تحریم امکان فروش وجود نداشت به همین منظور از طریق دفتر انگلستان محصول بصورت قطعه یا CKD به انگلستان ارسال شده و دربریتانیا مونتاژ و تولید شده و تحت لیسانس ایران به امریکا ارسال خواهد شد.

 

محصولات شرکت پوششهای نانو ساختار کلیه نیازهای مراکز دانشگاهی ،تحقیقاتی و صنعتی کشور را در زمینه سیستمهای لایه نشانی در خلأ شامل انواع محـفظه ها ، انواع کاتـدهای اسپاتریــنگ ،لایه نشانی به روش تبخــیر حرارتی، PLD ، تفنگ الکتــرونی، انواع اتصـالات، ضخـامت سنج کریسـتالی، انواع فشـارسنجها، پمپ های روتاری، توربو، انواع شیرهای خلأ وغیره را تامین می کند.

 

اسپاترینگ رومیزی

 

لایه نشانی اسپاترینگ همراه با تبخیر حرارتی

 

مهدوی اردکانی در مورد استانداردهای کسب شده شرکت تاکنون گفت: این شرکـت به عنوان اولین شرکـت ایرانی در این حوزه است که موفـق به اخذ مجوز CE سیستم مدیریت کیفیت و انطباق محصول با استانداردهای اتحادیه اروپا شده و بدین وسیله امکان ورود محصولات خود به بازارهای جهانی را دارد . علاوه بر آن برای 4 محصول دستگاه لایه نشانی کربن رومیزی، دستگاه لایه نشانی اسپاترینگ رومیزی، دستگاه لایه نشانی لیزر پالسی و دستگاه تبخیر حرارتی رومیزی گواهی نانو مقیاس دارد. همچنین گواهی نامه بین المللی سیستم مدیریت کیفیت  ایزو 9001 به عنوان یکی از شاخصه‌های استاندارسازی نحوه مدیریت کیفیت شرکت در سطح جهانی را نیز دارا است.

 

لایه نشانی به کمک پالس لیزر (PLD)

 

میزان تقاضا برای محصولات این شرکت در ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل حدود 14 میلیارد تومان بوده که این مقدار نسبت به سال گذشته 35 درصد کاهش داشته است. مهدوی اردکانی در مورد کاهش تقاضا گفت: تمامی شرکتها مانند ما در دور اول و دوم نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل فروش صددرصدی داشتند اما این روند در سالهای بعد روند نزولی پیدا کرد که علت آن در درجه اول اشباع بازار مصرف و تامین نیاز دانشگاهها به تجهیزات آزمایشگاهی می تواند باشد و دیگری کاهش بودجه دانشگاهها یا کاهش حمایت از خرید در مراکز دولتی باشد. با این اوصاف بر اساس تجربه در ادوار گذشته نمایشگاهی انتظار داریم که از 14 میلیارد پیش فاکتور صادر شده 10 تا 15 درصد منجر به عقد قرارداد نهایی شوند.

کلمات کلیدی : نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران,پوشش‎های نانوساختار,تجهیزات,رسوب لیزر پالسی (PLD)

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code