سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، خدمات ویژه‌ای را با دستگاه میکروسکوپ الکترونی روبشی به پژوهشگران، دانشجویان و صنعتگران ارایه می‌کند.

به گزارش شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، مجموعه آزمایشگاه‌های مرجع سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، به‌عنوان عضو قطعی شبکه آزمایشگاهی، محسوب می‌شود. این سازمان با هدف حمایت از محققین، دانشجویان و پژوهشگران در زمینه‌های تست تجهیزات پزشکی، شیمی و محیط زیست، کروماتوگرافی، صنایع غذایی، کشت میکروبی، سلولی و مولکولی، کشاورزی، مهندسی و فناوری‌های مواد و همچنین تصویربرداری و آنالیز با SEM فعالیت می‌کند.

 

دستگاه میکروسکوپ الکترونی روبشی نشر میدانی (FE-SEM) مستقر شده در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران دارای آشکارسازهای LVSTD، Inbeam، BSE، SE و EDS است. با استفاده از این تجهیز، از نمونه‌های جامد مهندسی و زیستی خدمات تصویرگیری ارایه می‌شود. همچنین انجام آنالیزهای شیمیایی نقطه‌ای، خطی، ناحیه‌ای و گرفتن Map با استفاده از EDS امکان‌پذیر است.

 

این میکروسکوپ از نوع نشر میدانی بوده و بر این اساس دارای عمق میدان و حد تفکیک بسیار بالاتری نسبت به میکروسکوپ الکترونی روبشی معمولی است و تصاویری با بزرگ‌نمایی 700 هزار برابر را می‌توان با آن تهیه کرد.

 

این مجموعه، دستگاه میکروسکوپ الکترونی روبشی را در معرض استفاده اعضای شبکه قرار داده است و برای تصویربرداری از نمونه‌هایی که نیاز به زمان بیش از 6 ساعت دارند و یا به‌صورت غیرحضوری ارسال شوند، 20 درصد تخفیف در نظر گرفته است.

 

مجموعه آزمایشگاه‌های مرجع سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، دارای گواهینامه تایید صلاحیتISO/IEC 17025  از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران(NACI)  در زمینه های مرتبط با آزمون‌های تست تجهیزات پزشکی و تعیین میزان عناصر سنگین است.

 

از جمله آزمایشگاه‌های موجود در  این مجموعه، آزمایشگاه مواد و متالورژی است که علاوه بر داشتن تجهیزاتی مانند دستگاه کوانتومتر، دستگاه برش، سختی‌سنجی سطحی راکول، PECVD، PACVD، دستگاه مانت گرم، دستگاه سمباده زنـی و پولیـش، میکرو‌هاردنس تستر، سختی سنج یونیورسال، عیب یاب اولتراسونیک و ارائه خدماتی مثل انجام آزمون‌های مخرب و غیر مخرب، انجام عملیات حرارتی، آنالیز و متالوگرافی، دارای یک دستگاه FE-SEM  است.

 

شایان ذکر است که برای دانشجویان سرتاسر کشور، خدمات آزمایشگاه SEM با 20 درصد تخفیف ارائه می‌شود.

 

توانمندی‌ها و خدمات این مجموعه را می‌توانید در صفحه آزمایشگاه مرجع سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ببینید.

کلمات کلیدی : آزمایشگاه,آزمون,تجهیز,دستگاه,میکروسکپ الکترونی روبشی SEM,شبکه آزمایشگاهی,سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code