کارگاه آموزش طراحی پرایمر با استفاده از نرم‌افزار و همچنین کارگاه آموزش تئوری و عملی دستگاه PCR و الکتروفورز، اواخر اردیبهشت ماه جاری در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام آزمایشگاه مرکزی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، کارگاه آموزش طراحی پرایمر با استفاده از نرم‌افزار oligo، 29 اردیبهشت ماه در این دانشکده برگزار خواهد شد.

بر این اساس، در کارگاه آموزشی طراحی پرایمر مطالب زیر آموزش داده می‌شود:

- اصول نظری طراحی پرایمر

- معرفی ابزار آنلاین طراحی پرایمر

- معرفی پایگاه‌های اطلاعات ژنومی و ابزار آنلاین Blast و کاربرد آنها در طراحی پرایمر

- معرفی نرم افزار oligo و نحوه طراحی پرایمر با آن

 

IDT یا همان Oligo analyzer، نرم‌افزاری است که به پژوهشگران کمک می‌کند تا همه ویژگی‌های پرایمر را از نظر تشکیل self-dimer و hetero-dimer و hair-pin را بررسی کنند.

 

کارگاه آموزشی PCR و الکتروفورز نیز 30 و 31 اردیبهشت جاری در آزمایشگاه مرکزی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. در این کارگاه که به صورت دو روزه برگزار می‌گردد مطالب زیر آموزش داده می‌شود:

- بررسی ساختار DNA

- استخراج  DNA

- آشنایی با PCR  و کاربردهای آن

- بررسی شرایط واکنش PCR و

- الکتروفورز ژل آگارز

 

PCR

 

PCR، روشی آزمایشگاهی است که قسمتی از DNA را با سرعت خیلی زیاد بدون استفاده از سلول‌های موجود زنده تکثیر کرده وکپی‌برداری می‌کند. روش PCR به صورت بسیار گسترده‌ای در آزمایشگاه‌های پژوهشی و بالینی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

علاقمندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 02161117055 تماس بگیرند.

 

اطلاعات توانمندی‌ها و خدمات آزمایشگاهی این مجموعه نیز در صفحه آزمایشگاه مرکزی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارایه شده است.

کلمات کلیدی : کارگاه آموزشی,دانشگاه تهران ‏,شبکه آزمایشگاهی,PCR,الکتروفورز

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code