کارگاه آشنایی با پلتفرم‌های مختلف نسل جدید توالی یابی NGS توسط آزمایشگاه مرکزی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

با توسعه و پیشرفت روز افزون دانش زیست فناوری و استفاده از فناوری‌های تشخیصی جدید در این رشته و پیشرفت سریع دانش ژنتیک در زمینه روش‌های جدید توالی‌یابی، درخواست برای توالی‌یابی رشد چشمگیری داشته است و استفاده از روش‌های آنالیزی سریعتر، ارزانتر و دقیقتر با توجه به مقدار DNA ژنومی استخراج شده، مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است.

 

نسل جدید توالی یابی ژنومی یا NGS توسط روش‌های توالی‌یابی جدیدی که توالی‌یابی نسل جدید (Next Generation Sequencing) نامیده می شوند، این امکان را فراهم کرده است که کل ژنوم انسان فقط با چند هزار دلار و طی فقط چند روز، توالی‌یابی شود.

 

توالی یابی NGS

 

اساس توالی‌یابی در روش NGS، در هم آمیختن روش‌هایی است که در توالی‌یابی توسعه پیدا کرده، تا بتواند میلیون‌ها واکنش را به طور موازی، با سرعت بسیار بیشتر و با کاهش هزینه در بازده کار و با توالی‌های کوچکتر خوانش (تعداد واحد یا بخش‌هایی که در طی زمان توالی‌یابی می‌شود)، پیش ببرد.

 

در این کارگاه آموزشی مباحث زیر ارایه خواهد شد:

- آشنایی با اصول و کاربردهای توالی‌یابی

- آشنایی با نسل‌های مختلف توالی‌یابی

- آشنایی با پلتفرم‌های توالی‌یابی و مقایسه آنها

 

کارگاه آشنایی با پلتفرم‌های مختلف نسل جدید توالی یابی یا همان NGS هشتم خرداد 1398 در آزمایشگاه مرکزی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار می‌گردد و دارای امتیاز بازآموزی از سازمان نظام دامپزشکی است.

شایان ذکر است دانشجویان می‌توانند با 30 درصد تخفیف در این کارگاه یک روزه ثبت نام کنند.

 

آزمایشگاه مرکزی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی متعدد در زمینه‌های ژنومیکس، پروتئومیکس، کشت سلول و فعالیت‌های مرتبط، در حوزه آموزشی نیز با برگزاری کارگاه‌های تخصصی کاربردی در حال فعالیت و ارائه خدمات است. اطلاعات توانمندی‌ها و خدمات این مرکز را در صفحه آزمایشگاه مرکزی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ارایه شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره تماس 61117055 (021) تماس بگیرند..

کلمات کلیدی : کارگاه آموزشی,دانشگاه تهران ‏,آزمایشگاه,توالی‌یابی مولکولی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code