به اعتقاد مدیرعامل مرکز پژوهش متالورژی رازی، آموزش مستمر و گام نهادن در مسیر استاندارد، در کنار مدیریت صحیح، رمز موفقیت مستمر این مرکز بوده است.

مرکز پژوهش متالورژی رازی برای پنجمین سال متوالی، رتبه اول مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی را به دست آورد. یحیی جافریان، مدیرعامل مرکز پژوهش متالورژی رازی، رمز استمرار در موفقیت این مرکز را آموزش مستمر پرسنل و گام نهادن در مسیر استاندارد می‌داند.

 

مهندس جافریان درباره عملکرد مرکز پژوهش متالورژی رازی طی سال‌های اخیر می‌گوید: «مرکز پژوهش متالورژی رازی 12 سال در رتبه‌بندی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌نانو و 5 سال در رتبه‌بندی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، مقام اول را کسب کرده است که این جایگاه بی‌بدیل مرهون فعالیت‌های تیم مدیریت و پرسنل مرکز پژوهش متالورژی رازی است که همیشه تلاش داشته‌اند تا خدمات با کیفیت به متقاضیان ارائه کنند».

 

جافریان ضمن اشاره به انتخاب مرکز پژوهش متالورژی رازی به عنوان همکار نمونه موسسه استاندارد در بخش آموزش، گفت: «تیم مدیریت مرکز پژوهش متالورژی رازی تلاش دارد تا براساس دانش روز اقدام به مدیریت این مرکز کند و در این بین، استاندارد اهمیت زیادی دارد به طوری که ما همیشه تلاش داشتیم تا تمامی فعالیت‌های خود را براساس استاندارد انجام دهیم؛ در واقع استاندارد در مرکز پژوهش متالورژی رازی جایگاه مهمی داشته و به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در فعالیت‌های این مرکز به شمار می‌رود».

 

مرکز پژوهش متالورژی رازی

 

مدیرعامل مرکز پژوهش متالورژی رازی به تقویت بنیه آموزشی پرسنل این مرکز نیز اشاره کرد و افزود: «در کنار استاندارد، ما به آموزش پرسنل اهمیت زیادی می‌دهیم به طوری که برگزاری دوره های آموزش فنی، بخش جدایی ناپذیر از برنامه‌های مرکز است. علاوه بر کلاس‌ها و دوره‌های آموزش فنی، روی آموزش مسائل فردی و گروهی نیز کار می‌کنیم به طوری که آموزش مدیریت فردی و مدیریت روابط با دیگران، از جمله سرفصل‌های آموزشی مرکز پژوهش متالورژی رازی است. بنابراین می‌توانیم دو مقوله کار براساس استاندارد و آموزش پرسنل را در کنار مدیریت صحیح به عنوان عوامل تاثیرگذار بر موفقیت مستمر مرکز نام ببریم».

 

مهندس جافریان با اشاره به 30 هزار مشتری که سالانه به این مرکز مراجعه می‌کنند، صنعت را بزرگترین مشتری مرکز پژوهش متالورژی رازی می‌داند و می‌گوید: «در حال حاضر بیش از 85 درصد از خدمت ما به بخش صنعت است».

 

مدیرعامل مرکز پژوهش متالورژی رازی در پاسخ به این سوال که چگونه مانع از اثرمنفی تلاطم‌های اقتصادی بر فعالیت‌های این مرکز می‌شود، گفت: «ما با داشتن بیش از 160 پرسنل باید برنامه ریزی دقیقی برای فعالیت‌های خود داشته باشیم تا تغییرات اقتصادی در کشور، موجب بروز مشکل در خدمات ما نشود. از این رو اقدام به بررسی شرایط موجود و پیش بینی تغییرات در آینده کرده و برای اتفاقات احتمالی سناریوهایی را طراحی می‌کنیم. در واقع طرح راهبردی برای مرکز داریم تا بتوانیم از عهده مشکلات احتمالی برآییم».

 

لازم به ذکر است یحیی جافریان ۳۲ سال سابقه کار در مرکز پژوهش متالورژی رازی داشته و به عنوان پژوهشگر، عضو هیئت مدیره، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل در این مرکز فعالیت کرده است و طی این سال‌ها بیش از یکصد مقاله ارایه شده در نشریات و سمینارهای معتبر داخلی و خارجی در زمینه‌های علمی، فنی و مدیریتی را در کارنامه خود دارد.

 

مرکز پژوهش متالورژی رازی نیز در سال های 95، 96 و 97 از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان «مرکز پژوهشی برتر» انتخاب شده است. علاوه بر این، در سال های 93، 94، 95، 96 ، 97 و 98، عنوان رتبه اول شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی را کسب کرده است. از دیگر دست آوردهای این مرکز می‌توان به کسب عنوان «آزمایشگاه تایید صلاحیت شده نمونه»، از طرف سازمان ملی استاندارد ایران و کسب «رتبه اول مرکز آموزشی همکار» در ارزیابی سازمان ملی استاندارد ایران اشاره کرد.

 

مرکز پژوهش متالورژی رازی در شبکه آزمایشگاهی راهبردی

 

شایان ذکر است اطلاعات توانمندی ها، تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی مرکز پژوهش متالورژی رازی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در دسترس پژوهشگران و صنایع قرار گرفته است.

 

کلمات کلیدی : مرکز پژوهش متالورژی رازی,ارزیابی آزمایشگاه‌ها

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code