شرکت خدماتی آموزشی و تحقیقاتی مرجعان خاتم یکی از شرکت‌های فعال عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی است که تجربه صادرات خدمات آزمایشگاهی را دارد.

شرکت خدماتی آموزشی و تحقیقاتی مرجعان خاتم که در بخش صنایع غذایی فعالیت دارد به دنبال توسعه بازار خود در خارج از کشور است تا بتواند از تمام ظرفیت و پتانسیل‌های شرکت برای ارائه خدمات استفاده کند.

 

اعظم‌السادات مشکانی، مدیرعامل شرکت خدماتی آموزشی و تحقیقاتی مرجعان خاتم، در نشست مدیران شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی پس از کسب جایزه رتبه سوم در رتبه‌بندی این شبکه، گفت: «ما یکی از آزمایشگاه‌های بخش خصوصی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی هستیم که تجربه موفق صادرات خدمات آزمایشگاهی را داریم. با توجه به اهمیت موضوع صادرات خدمات آزمایشگاه، تلاش داشتیم تا از فرصت‌های موجود در شرکت خدماتی آموزشی و تحقیقاتی مرجعان خاتم برای صادرات استفاده کرده و بتوانیم علاوه بر اشتغال‌زایی به افزایش تجربه بین‌المللی کمک کنیم».

 

مهندس مشکانی درباره عملکرد این شرکت در بخش صادرات می‌گوید: «حضور در عرصه بین‌المللی یکی از اولویت‌های شرکت خدماتی آموزشی و تحقیقاتی مرجعان خاتم است؛ از این رو در 7 کمیته متناظر کمیسیون بین الملل کدکس مواد غذایی (CODEX) و سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO) حضور داریم. تعامل با گروه‌های بین‌المللی به ما کمک کرد تا با فناوری ها و خدمات جدیدی در خارج از ایران آشنا شویم و در نهایت موفق شدیم برخی از این خدماتی را در داخل کشور ارائه دهیم. با توجه به قیمت پایین خدمات در ایران و مزیت رقابتی ایجاد شده، موفق به صادرات خدمات به خارج از کشور شدیم و در حال حاضر می‌توان گفت که شرکت خدماتی آموزشی و تحقیقاتی مرجعان خاتم یک شرکت ایرانی بین‌المللی در بخش ارائه خدمات آزمایشگاهی است. بسیاری از بازرگانان بین‌المللی که قصد واردات محصولات به ایران را دارند از خدمات شرکت ما استفاده می‌کنند تا بتوانند مجوزهای لازم برای واردات محصولات خود به ایران را دریافت کنند».

 

مدیرعامل شرکت خدماتی آموزشی و تحقیقاتی مرجعان خاتم درباره جایگاه این شرکت در شبکه و فعالیت‌های آن در داخل کشور گفت: «طی چهار سال عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، همیشه در میان 10 برگزیده برتر این شبکه بودیم که امسال نیز رتبه سوم را کسب کردیم. ما یک شرکت خصوصی با تمرکز بر شناسایی آلاینده ها هستیم که بیشتر خدمات خود را به بخش دولتی ارائه می‌دهیم هر چند که به دنبال توسعه بازار خود در بخش خصوصی هستیم و قصد داریم سهم بخش خصوصی را در خدمات از 25 درصد به 50 درصد برسانیم».

 

مهندس مشکانی، حجم خدمات این شرکت را سالانه 50 هزار خدمت عنوان کرد که تقریبا نصف ظرفیت اسمی این شرکت است و از این رو شرکت خدماتی آموزشی و تحقیقاتی مرجعان خاتم به دنبال توسعه بازار خود در داخل و خارج از کشور بوده تا بتواند از بیشینه ظرفیت خود برای ارائه خدمات استفاده کند.

 

مدیرعامل شرکت خدماتی آموزشی و تحقیقاتی مرجعان خاتم یکی از ویژگی‌های این شرکت را اختصاص درآمدها برای توسعه کسب و کار عنوان کرد به طوری که به گفته ایشان طی دو دهه گذشته، بخش اعظمی از درآمدهای این شرکت برای توسعه فعالیت‌ها هزینه شده است.

 

شرکت خدماتی آموزشی و تحقیقاتی مرجعان خاتم از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که اطلاعات توانمندی ها و خدمات آزمایشگاهی این مجموعه، در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی ارایه شده است.

 

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code