دکتر اکبر زمانیان از همکاری بین‌آزمایشگاهی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد

با توجه به جایگاه پژوهشگاه صنعت نفت در بخش خدمات آزمایشگاهی در کشور، مدیران این مجموعه با تغییر ساختار و ایجاد کمیته‌ای جدید به دنبال ارتقای خدمات در این پژوهشگاه هستند.

 

دکتر اکبر زمانیان، رئیس پردیس پژوهش و توسعه صنایع پایین‌دستی پژوهشگاه صنعت نفت، درباره فعالیت‌های پژوهشگاه صنعت نفت گفت: «با توجه به اهمیت فعالیت در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، اقدام به ایجاد ساختار جدیدی کردیم که متشکل از 3 پردیس و یک مرکز است تا بتوانیم فعالیت‌ها و خدمات خود را در بخش آزمایشگاهی با انسجام بیشتری ارائه کنیم. در این مسیر، همکاری بین‌آزمایشگاهی به عنوان یکی از اولویت های اصلی پژوهشگاه معرفی و فعالیت‌هایی نیز در این راستا انجام شد».

 

دکتر زمانیان افزود: «یکی از مصادیق افزایش همکاری در شبکه راهبردی، برگزاری دوره آموزشی محاسبه عدم قطعیت برای آزمون دستگاه AFM بود که با هماهنگی شبکه آزمایشگاهی و برنامه‌ریزی و میزبانی پژوهشگاه صنعت نفت انجام شد».

 

رئیس پردیس پژوهش و توسعه صنایع پایین‌دستی پژوهشگاه صنعت نفت ضمن اشاره به تشکیل کمیته ای برای کمک به ارتقای کیفی و کمی خدمات در این پژوهشگاه گفت: «کمیته‌ای با نظارت مدیران ارشد سازمان تشکیل شده تا بتوانیم خدمات بهتری در شبکه ارائه دهیم. شناسایی و تعمیر تجهیزات آسیب دیده و معیوب، یکی از خروجی‌های این کمیته است. تقویت زیرساخت با خرید دستگاه‌های جدید نیز از فعالیت‌های این کمیته است. در حال حاضر یک دستگاه XRF خریداری شده که در مرحله نصب و راه‌اندازی است که امیدواریم به زودی به مرحله بهره‌برداری برسد».

 

پژوهشگاه صنعت نفت

 

لازم به ذکر است پژوهشگاه صنعت نفت در رتبه‌بندی سال 97 شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، موفق به کسب رتبه چهارم در بین مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی شده است.

 

توانمندی ها و خدمات آزمایشگاهی پژوهشگاه صنعت نفت در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دسترس پژوهشگران و صنایع کشور قرار گرفته است.

 

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code