پژوهشکده علوم همگرای دانشگاه تهران 12 و 13 دی 1398 میزبان گارگاه دو روزه‌ای با عنوان کاربردهای بالینی و پژوهشی ثبت همزمان نوار مغز و تحریک مغناطیسی مغز است.

تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای (TMS) و ثبت فعالیت الکتریکی مغز  (EEG) به صورت همزمان (TMS-EEG) به عنوان ابزاری قدرتمند برای بررسی غیرتهاجمی مدارهای مغزی در انسان مطرح شده و امکان ارزیابی خصوصیات مختلف قشر مغز از جمله تحریک پذیری و ارتباطات درونی را فراهم کرده است. در طول دهه های گذشته این روش برای جمعیت های بالینی مختلف مورد استفاده قرار گرفته و متخصصان امر را قادر ساخته تا نشانگرهای زیستی مبتنی بر TMS-EEG را در زمینه پاسخ به درمان و آسیب شناسی کارکردی مغز توسعه دهند.

 

آزمایشگاه گروه آتیه درخشان ذهن با همکاری پژوهشکده علوم همگرای دانشگاه تهران اقدام به برگزاری کارگاه  دو روزه  کاربردهای بالینی و پژوهشی ثبت همزمان نوار مغز و تحریک مغناطیسی مغز در دی ماه 1398 خواهد کرد. این کارگاه روزهای 12 و 13 دی ماه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

 

در این کارگاه دو روزه و با حضور دکتر رضا زمردی متخصص علوم اعصاب محاسباتی و  پژوهشگر ارشد موسسه اعتیاد و سلامت روان (CAMH) دانشگاه تورنتو در کانادا به مباحث مختلفی در این حوزه ارائه می‌شود. این موضوعات شامل مبانی و آنالیز ثبت همزمان نوار مغز و تحریک مغناطیسی (TMS-EEG) کاربردهای بالینی TMS-EEG و دورنمای پژوهشی و بالینی TMS-EEG خواهد بود.

 

با توجه به اینکه ثبت همزمان نوار مغز و تحریک مغناطیسی مغز از جمله خدمات پژوهشی ارائه شده توسط آزمایشگاه آتیه درخشان ذهن است، برگزاری این کارگاه می تواند منجر به افزایش دانش و مهارت پژوهشگران علاقمند به این زمینه شود.

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 22983828 تماس حاصل فرمایند.

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code