پژوهشکده فیزیک رنگ پژوهشگاه رنگ 6 و 7 بهمن ماه میزبان دو کارگاه با موضوع چاپ دیجیتال است.

پژوهشکده فیزیک رنگ پژوهشگاه رنگ 6 و 7 بهمن ماه میزبان دو کارگاه با  عنوان «چالش ها و راهکارهای فرمولاسیون جوهر های چاپ دیجیتال»  و «اصول و اجرای مدیریت رنگ در چاپ دیجیتال» است.

با توجه به اهمیت چاپ دیجیتال و کاربرد روبه رشد آن در اغلب زمینه های چاپ صنعتی به خصوص در حوزه های بسته بندی، نساجی، سرامیک و صنعت تبلیغات، پرداختن به آن از جایگاه خاصی برخوردار است. در این کارگاه آموزشی انواع چاپ دیجیتال، جوهرهای مربوطه، ملزومات جوهر جهت استفاده در چاپگر، برهمکنش جوهر و چاپگر و همچنین جوهر و زیرآیند مورد بررسی قرار می گیرد. از دیگر مباحث بسیار مهم که امروز اهمیت آن دوچندان شده است استفاده از جوهرهای بر پایه رنگدانه است که مباحث پراکنش رنگدانه و پایداری آن نیز مورد بررسی قرار می گیرد. از سوی دیگر فرآیند کار در چاپ دیجیتال شامل طراحی تا چاپ است. در طی این فرآیند رنگ ها توسط کاربر تعیین شده و به چاپگر فرستاده می شوند اما مشکل اصلی این است که در طی این فرآیند رنگی که مد نظر کاربر است خروجی کار نخواهد بود و این موضوع محل بحث طراحان و چاپخانه ها است. مدیریت رنگ به چگونگی رفع این چالش در فرایند چاپ می پردازد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانند با شماره 22944184 – 021 داخلی 320 و 210 تماس حاصل نمایند.

اطلاعات توانمندی ها و خدمات آزمایشگاه پژوهشگاه رنگ که از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی است، در پایگاه اینترنتی این شبکه ارایه شده است.

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code