اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از افزایش یارانه حمایتی خرید تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت بهره‌مند می‌شوند.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از افزایش یارانه حمایتی این معاونت برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت خبر داد.

 

رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی می‌گوید: « با توجه به استقبال مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی  و با هدف بهره‌مندی بیش از پیش این مراکز از حمایت‌های این سازمان، یارانه خرید تجهیزات آزمایشگاهی از نمایشگاه بیشتر می‌شود.»

 

اسدی‌فرد درباره جزئیات این طرح حمایتی گفت: « در این طرح پیشنهادی یارانه مراکز دولتی عضو شبکه که جزو رتبه‌های یک تا صد در سال جاری بوده‌اند، برای خرید همه تجهیزات سطح یک یا دو در نمایشگاه، مشمول افزایش 15درصدی یارانه می‌شوند. همچنین بر اساس این طرح، مراکز دولتی عضو شبکه که در رتبه بالاتر از صد قرار گرفته‌اند، برای خرید همه تجهیزات سطح یک و دو عرضه‌شده، از 10درصد یارانه بیشتر بهره‌مند می‌شوند و مراکز خصوصی عضو شبکه هم که در صد رتبه اول شبکه آزمایشگاهی در سال جاری قرار دارند، برای خرید همه تجهیزات سطح یک یا دو، 20 درصد یارانه بیشتر تا سقف 600 میلیون ریال دریافت می‌کنند.»

 

 

وی در ادامه گفت: « مراکز خصوصی عضو شبکه که در رتبه‌های بالاتر از صد قرار دارند نیز برای خرید تجهیزات سطح یک و دو از نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت، مشمول 20 درصد یارانه بیشتر تا سقف 300 میلیون ریال می‌شوند.»

 

این طرح حمایتی منجر به  توسعه بازار می‌شود و می‌تواند در بازار محصولات دانش‌بنیان تحولات مثمرثمر ایجاد کند بدون آنکه بار مالی جدیدی بر دوش بودجه عمومی کشور تحمیل نماید.

 

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون هفت دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران را از سال 1392 تا 1398 برگزار کرده است که هفتمین دوره آن در آذرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

 

معاونت علمی و فناوری در این نمایشگاه، بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را مطابق با سطح‌بندی تجهیزات پرداخت می‌کند. در مجموع این نمایشگاه در 6 دوره گذشته 460 میلیارد تومان فروش داشته است که از این میان حدوداً 160 میلیارد تومان را معاونت علمی و فناوری پرداخت کرده است.

 

در هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت که در آذرماه امسال برگزار شد نیز با مشارکت 350 شرکت دانش‌بنیان، بیش از 9هزار مدل محصول دانش‌بنیان در حوزه‌های نفت و پتروشیمی، برق، الکترونیک و نرم‌افزار، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالورژی، کشاورزی و محیط‌زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، تجهیزات تست و آزمون صنعتی و خدمات کالیبراسیون عرضه شد.

کلمات کلیدی : تجهیزات آزمایشگاهی,نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code