جلسه هم اندیشی حوزه علوم شناختی روز دوشنبه 5 اسفندماه به میزبانی آزمایشگاه آتیه درخشان ذهن برگزار شد.

پنجم اسفند ماه، آزمایشگاه آتیه درخشان ذهن میزبان جلسه هم اندیشی حوزه علوم شناختی با حضور مدیران و کارشناسان آزمایشگاه‌های این حوزه بود.

 

در این جلسه ابهامات و مشکلات مربوط به تعاملات آزمایشگاه‌های حوزه علوم شناختی با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی مورد بررسی قرار گرفت.

 

برخی ابهامات در خصوص چارچوب فعالیت در شبکه نظیر گزارش کارکرد مشتریان و مراکز پژوهشی به شبکه در این نشست مطرح شد که نماینده شبکه به این سوالات پاسخ داد. زهره فتاح کارشناس شبکه آزمایشگاهی در این نشست ضمن معرفی قابلیت‌ها و عملکرد کارتابل مشتریان و کارتابل آزمایشگاه‌های عضو، گفت: «در حال حاضر اطلاعات 41 آزمایشگاه حوزه علوم شناختی در سایت شبکه وجود دارد که از این میان تنها 8 آزمایشگاه فعال هستند و امیدواریم به زودی تعداد این آزمایشگاه‌ها افزایش یابد.»

 

علوم شناختی جلسه با شکبه راهبردی

 

شناسایی استانداردهای فعلی در حوزه علوم شناختی و نیاز مبرم به آموزش کارشناسان دستگاه‌ها از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

دکتر رضا رستمی، مدیر آزمایشگاه آتیه درخشان ذهن و رئیس پژوهشکده NBIC در دانشگاه تهران، با توجه به نیاز به ترویج علوم شناختی در سطح دانشگاهی، پیشنهاد انتشار یک ویژه نامه علوم شناختی را مطرح کردند که در آن کاربردهای علوم شناختی را در رشته‌های دیگر آموزش دهد و علوم شناختی را به صورت کامل معرفی کند.

 

در پایان این نشست مقرر شد کارگروه علوم شناختی به منظور ارتباط و تعامل بهتر نمایندگان آزمایشگاه‌های این حوزه با یکدیگر در شبکه آزمایشگاهی، ایجاد شود.

 

شایان ذکر است شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به منظور فراهم‌سازی امکان تبادل تجربه و ارتقای دانش فنی کارشناسان مراکز آزمایشگاهی، کارگروه‌های تخصصی دستگاهی را تشکیل داده است. در هر کارگروه تخصصی، جمعی از کارشناسان یک خانواده از دستگاه‌های آزمایشگاهی حضور دارند که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، انتشار مقاله و کتب تخصصی، تجربیات و دانش خود را به اشتراک می‌گذارند.

کلمات کلیدی : علوم شناختی,هم‌اندیشی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code