میزان خدمات ارائه‌شده آزمایشگاه‌های مرکزی تحقیقات پژوهشگاه فناوری‌های نوین ابن سینا در سال 98 تقریباً پنج برابر نسبت به سال 97 رشد داشته است.

ابراهیم میرزادگان مدیر آزمایشگاه‌های مرکزی تحقیقات پژوهشگاه فناوری‌های نوین ابن سینا درباره فعالیت‌های این پژوهشکده گفت: « میزان خدمات ارائه‌شده برحسب تعرفه پرداختی مشتریان به آزمایشگاه مرکزی تحقیقات پژوهشگاه ابن سینا از نظر ریالی در سال 98 حدود پنج برابر نسبت به سال 97 رشد داشته است. از طرف دیگر میزان تخفیفاتی که از طرف شبکه آزمایشگاهی فناوری‎های راهبردی به مشتریان تعلق گرفته در سال 98 حدود 18 برابر نسبت به سال 97 بوده است. بدین ترتیب، نقش سیاست‌های شبکه آزمایشگاهی در اعطای تخفیف‌ها به اعضای هیئت علمی، دانشجویان و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی و نیز تنوع و کیفیت ارائه خدمات آزمایشگاه­‌های مرکزی این پژوهشگاه در جلب چشمگیر مشتریان حائز اهمیت بوده است.»

 

مدیر مرکز پژوهشی ابن سینا در ادامه افزود: « در سال 1398، دستگاه اولتراسانتریفوژ پژوهشگاه ابن سینا که به لوله‌­های اختصاصی این دستگاه با حجم­‌های مختلف مجهز شده بود توانست خدمت منحصر به فردی به متقاضیان ارائه دهد. آزمایشگاه میکروسکوپ فلوئورسانس این مجموعه نیز مجهز به فیلتر­های متنوعی شد تا بتواند نیاز مشتریان برای عکسبرداری از نمونه‌های سلولی و بافتی رنگ­‌آمیزی‌شده به روش فلوئورسانس را برای عکسبرداری 3 الی 4 رنگ به‌طور هم‌زمان فراهم آورد.»

 

رشد چشمگیر خدمات آزمایشگاهی در سال 98، ماحصل راهبردهای توسعه کسب‌وکار

 

میرزادگان با اشاره به چشم‌انداز سال آینده آزمایشگاه گفت: « در سال آینده با اضافه‌کردن دستگاه جدید و قدرتمند فلوسایتومتری BD FACSLyric، که دارای تأییدیه‌های بین‌المللی کار در دو حوزه تحقیقات و کلینیک است، خوانش 10 رنگ به‌طور هم‌زمان در سطح سلول، به کمک سه لیزر بنفش، آبی و قرمز میسر خواهد بود. در ضمن با برخورداری از حمایت مالی ریاست جمهوری به‌منظور خرید محصولات ایرانی، اقدام به خرید دستگاه اسکنر لام یا همان اسلاید آزمایشگاهی پاتولوژی از شرکت سلنما خواهیم کرد، تا با بالاترین کیفیت و کمترین زمان ممکن، بهترین تصاویر را بدون از دست‌رفتن کوچکترین منطقه‌ای از نمونه در حد میکرومتر تهیه کنیم و امکان مشاهده از نمونه‌های تهیه‌شده به روش هیستوشیمی و ایمنوهیستوشیمی در قالب دیجیتال، حتی در شرایط آفلاین برای متقاضیان فراهم آید.»

 

به گفته میرزادگان، از جمله دوره‌های آموزشی که در راستای ارتقای دانش کارشناسان این مجموعه برگزار شده است دوره‌های آشنایی با ضوابط و مقررات ثبت محصولات دارویی زیستی و الزامات خوب ساخت (GMP) و آشنایی با جنبه‌های اخلاقی و حقوقی مالکیت فکری و فناوری‌های زیستی بوده است.

 

این پژوهشکده در زمینه فناوری‌های نوین علوم زیستی و در راستای اجرای سیاست‌ها و اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت ستاد توسعه فناوری ‌نانو از سال 1387  فعالیت خود را آغاز کرد. فعالیت‌های این پژوهشکده در راستای توسعه دانش و فناوری نانو در حوزه تشخیص و درمان بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج، ارائه‌ی خدمات تولیدی و پژوهشی در زمینه آنتی‌بادی‌های منوکلونال، فناوری حیوان ترانسژنیک، زیست‌فناوری تولیدمثل و درمان ناباروری است.

 

اطلاعات توانمندی‌ها و خدمات پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا که از اعضای توانمند شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است، در پایگاه اینترنتی این شبکه قابل‌مشاهده است.

کلمات کلیدی : بیماری مزمن,فلورسانس

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code