آزمایشگاه تحقیقاتی سارا با ارائه خدمات تخصصی در زمینه علوم زیستی و پزشکی، محققان را از زمان درخواست آزمون تا چاپ مقاله همراهی می‌کند.

الناز محمدعلیزاده رابط شبکه آزمایشگاه تحقیقاتی سارا جلب نظر متقاضیان بیشتر و گسترش فعالیت این مجموعه در سالی که گذشت را در ارتقای سطح خدمات تخصصی و کسب رضایت‌مندی کامل مشتریان می‌داند و می‌گوید: « ما توانستیم در زمانی کوتاه با ارائه خدمات منسجم و ساماندهی‌شده پژوهشی مرتبط، در ابتدا نظر کارگزاران در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را مبنی بر عضویت این آزمایشگاه در شبکه جلب کنیم تا متقاضیان با اعتماد بیشتری به آزمایشگاه ما مراجعه کنند. ما از زمان درخواست آزمون پژوهشگر تا چاپ مقاله، وی را همراهی می‌کنیم و فقط به ارسال نتایج اکتفا نمی‌کنیم. این روند خدمات ساماندهی‌شده به‌طور چشمگیری با کاهش هزینه‌ها و زمان اجرای پروژه‌ها و تسریع چاپ مقالات معتبر همراه بوده است.»

 

آزمایشگاه تحقیقاتی سارا به‌صورت زیرمجموعه‌ای از شرکت یاخته پژوهان سارا با مدیریت دکتر پوران کریمی، دانش‌آموخته در رشته‌ی بیوشیمی بالینی، با رویکرد علمی در سال 1395 توسط چند تن از محققان متخصص و مجرب پایه‌گذاری شد. این آزمایشگاه با درنظرگرفتن نیاز تحقیقاتی کشور و با هدف ارائه خدمات تخصصی منسجم مانند طراحی پروژه‌های کوچک و یا کلان ملی، اجرای پروژه‌ها، فراهم‌کردن مواد و تجهیزات موردنیاز از منابع داخلی و خارجی، مشاوره و مشارکت در پروژه‌های تحقیقاتی و انتشار نتایج علمی، فعالیت خود را آغاز کرد. دامنه‌ی فعالیت‌های این شرکت  شامل هر نوع تحقیقات علوم زیستی و پزشکی در چارچوب مطالعات مولکولی است.

 

محمدعلیزاده درباره فعالیت‌های این آزمایشگاه گفت: « یکی از دستگاه‌های متمایز این مجموعه که به تازگی فعال شده دستگاه آنالیز بیان پروتئین در نمونه است که به صورت چند قسمت مجزا کار می‌کند و معمولاً روی نمونه‌های بافتی و سلولی و به صورت تخصصی در آزمایشگاه تحقیقاتی سارا انجام می‌شود. نتایج این آزمون به صورت لکه‌هایی روی فیلم‌های رادیوگرافی قرار می‌گیرد که ما با استفاده از یک نرم‌افزار، این لکه‌ها را به شکل داده‌های کمّی درآورده و این داده‌ها را همراه با اسکن فیلم‌های رادیوگرافی برای متقاضی ارسال می‌کنیم.»

 

وی در ادامه گفت: « یکی از خدمات منحصربه‌فرد آزمایشگاه، دارابودن یک بانک آنتی‌بادی است که بر اساس نیاز مشتریان قابل‌افزایش است. بنابراین مشتریان علاوه بر قدرت انتخاب از بانک موجود، می‌توانند از آزمایشگاه درخواست سفارش‌ جدید داشته باشند.»

 

همراهی با پژوهشگر از درخواست آزمون تا چاپ مقاله

 

با توجه به اینکه در روند مطالعات زیستی، آشنایی با مواد، کیت‌ها و آنتی‌بادی‌های موجود در نشان‌های تجاری معتبر یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده‌ی هزینه‌های تحقیقاتی و زمان اجرای پروژه‌ها است و عموماً محققان در این مرحله با مشکلات متعددی روبرو هستند، آزمایشگاه تحقیقاتی سارا برای اولین بار در کشور دست به نوآوری در این زمینه زده است. بدین‌صورت که آزمایشگاه برخی از کیت‌ها و آنتی‌بادی‌های متداول را در مقادیر بالا و با قیمت‌های مناسب به‌صورت پیش‌فرض خریداری کرده و به‌صورت بانک آنتی‌بادی و کیت گردآوری نموده است که از این مواد در صورت درخواست محققان در اجرای کلیه پروژه‌های تحقیقاتی استفاده می‌کند و این راهکار موجب شده که بسیاری از محققین علوم پزشکی در زمان کوتاه به مواد موردنیاز در مقادیر لازم و مقرون به‌صرفه دسترسی داشته باشند و این، در نهایت منجر به کاهش زمان و هزینه انجام یک مطالعه و ارتقاء کیفیت کار محققان گردیده است.

 

جمعی از مدیران مراکز عضو شبکه در شهریورماه 1398 در یک نشست هم‌اندیشی و بازدید از توانمندی‌های آزمایشگاه‌های عضو شبکه در استان آذربایجان شرقی به میزبانی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز، از آزمایشگاه تحقیقاتی سارا بازدید کردند و از نزدیک با توانمندی‌های این آزمایشگاه آشنا شدند.

 

شرکت سامانه یاخته پژوهان سارا به عنوان یک شرکت نوپای تحقیقاتی توانسته است در بازه زمانی کوتاه دوساله، اجرای حداقل هشتادوپنج  پروژه‌ی تحقیقاتی را همراه با مقالات متعدد باکیفیت در رشته‌های مختلف از جمله علوم اعصاب، سرطان، بیماری‌های گوارشی، تغذیه و داروسازی، بیوشیمی و سایر رشته‌ها با موفقیت به پایان برساند.

 

آزمایشگاه تحقیقاتی سارا عضو فعال شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که توانمندی‌ها و خدمات آن در صفحه اختصاصی آزمایشگاه در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

کلمات کلیدی : آنتی بادی,پروتئین

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code