کمیته علمی و اجرایی نشریه دانش آزمایشگاهی ایران، از محققان و کارشناسان تجهیزات آزمایشگاهی دعوت می‌نماید مقالات خود را برای این فصلنامه ارسال کنند.

با توجه به اهمیت شناخت و استفاده بهینه از ظرفیت‌های تجهیزات آزمایشگاهی، تولید دانش با سرعت قابل توجهی در این حوزه در حال انجام است. از این رو، در پی پیچیدگی‌ها و چالش‌های موجود در مسیر توسعه دانش در بخش دانش آزمایشگاهی، فصلنامه تخصصی «دانش آزمایشگاهی ایران» با هدف گرد هم آوردن محققین و پژوهشگران دانشگاهی، پژوهشگاهی و آزمایشگاه‌های بخش‌های صنعتی و خصوصی، به منظور تبادل و به اشتراک گذاری تجارب و نتایج تحقیقات خود در مورد تمام جنبه‌های تخصصی کار با تجهیزات آزمایشگاهی، منتشر می‌شود. این فصلنامه فرصتی را برای ارائه و بحث در مورد نوآوری‎ها، روندها، ابداعات و ‌تحولات عملی ایجاد شده در این حوزه فراهم می‌کند تا هر چند کوچک، گامی برای تحقق اهداف در علوم آزمایشگاهی کشور برداشته باشد.

 

فصلنامه تخصصی دانش‌ آزمایشگاهی ایران برای انتشار مقالات در حوزه‌های زیر، در این فصلنامه، دعوت به عمل می‌آورد:

- معرفی قابلیت‌های تجهیزات آزمایشگاهی؛

- روش های نوین کار با تجهیزات آزمایشگاهی و یا ارتقا یا بهبود روش‌های پیشین؛

- روش های جدید مشخصه یابی؛

- روش‌های مختلف آماده سازی نمونه برای انجام آزمون؛

- نگهداری، تعمیرات و کالیبراسیون تجهیزات؛

- معرفی استانداردهای انجام آزمون یا آشنایی با مفاهیم مختلف حوزه استاندارد در آزمایشگاه ها.

 

 

نظر به اهداف نشریه، مقالات ارسالی باید در حوزه دانش آزمایشگاهی بوده و به‌طور خاص، معرفی و بهره‌برداری از تجهیزات آزمایشگاهی در آن وزن بیشتری داشته باشد. هر یک از مقالات، باید با احاطه کامل به موضوع و استفاده از تعداد قابل قبول منابع علمی تهیه شود.

 

رویکرد نشریه تخصصی دانش آزمایشگاهی ایران، خودداری از انتشار مقالات با موضوع نزدیک و تکراری است، مگر در صورتی که با اشاره به مطالب مندرج در مقاله مشابه منتشر شده، مطلب جدیدی بیان شود. این نشریه، مقالات مربوط به حوزه پزشکی را منتشر نمی‎کند و حوزه فعالیت آن، آزمایشگاه‎های غیر پزشکی و غیر بالینی است.

 

فصلنامه دانش آزمایشگاهی ایران به صورت الکترونیکی منتشر می شود و از طریق پایگاه اینترنتی فصلنامه، در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کلمات کلیدی : فصلنامه دانش آزمایشگاهی ایران

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code