یکی از فعالان فناور عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معتقد است تولید کیفی محصولات با ارائه خدمات مطلوب می‌تواند به جهش تولید و توسعه محصولات کیفی کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی، تولید مواد غذایی حائز کیفیت مطلوب و مفید که سلامت جامعه را به ارمغان بیاورد، مستلزم بهره‌مند بودن تولیدکننده‌ها از امکان آزمایش‌ها و ارزیابی‌هایی است که کیفیت و سلامت را به طور دقیق سنجش کنند. وجود چنین آزمایش‌هایی که تولید سالم را تضمین کند می‌تواند در جهش تولید و صادرات محصولات ساخت داخل نیز اثرمند باشد. بر همین اساس، آزمایشگاه آریا سلامت رازی با هدف خدمت رسانی در زمینه خدمات تخصصی میکروبیولوژی و سم شناسی فلزات سنگین، فعالیت می‌کند.


شیلا صفائیان مدیرعامل شرکت آریا سلامت رازی، رفع مشکلات آلودگی‌های میکروبیولوژی و فلزات سنگین در صنایع مختلف و محیط زیست را هدف اصلی فعالیت این آزمایشگاه عنوان کرد و گفت: آزمایشگاه آریا سلامت رازی به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد تایید صلاحیت شده است.
این فعال فناور با بیان این‌که آریا سلامت رازی، اکنون به عنوان یک شرکت دانش بنیان در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی شاخته شده است، ادامه داد: آزمایشگاه آریا سلامت رازی به عنوان یکی از آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی در زمینه های تخصصی میکروبیولوژی غذا، آب، محصولات بهداشتی آرایشی، مکمل‌ها، تجهیزات پزشکی و ضد عفونی کننده‌ها فعال است.

 

صفائیان با اشاره به این‌که ارزیابی کارایی مواد گوناگون از جمله ضدعفونی‌کننده‌ها یکی از گام‌های پیموده شده توسط آریا سلامت رازی با هدف کمک به حوزه سلامت کشور در مقابله با شیوع کرونا است افزود: ارزیابی‌های کارآمدی مواد گوناگون یکی از کارهایی است که توسط این آزمایشگاه انجام می‌شود. از مهم‌ترین ارزیابی‌هایی که صورت می‌گیرد می‌توان به سنجش کارایی محصولات نانو، کارایی آنتی باکتریال منسوجات، کارایی آنتی باکتریال پلاستیک‌ها، ارزیابی خواص ضدمیکروبی مواد و محصولات نانویی از جمله محصولات سرامیکی، رنگ‌ها وهمچنین در سم شناسی در حوزه فلزات سنگین اشاره کرد.

 


این مدیر آزمایشگاهی ادامه داد: بخش میکروب‌شناسی آزمایشگاه آریا سلامت رازی، با توجه به این‌که همکاری خوبی با سازمان غذا دارو و سازمان استاندارد در زمینه تعیین کارایی ضد عفونی کننده ها در حوزه کاربری پزشکی ، صنعتی ، اداری و عمومی … دارد، از توانایی انطباق محصولات ضد عفونی کننده را با استاندارد های ایران ISIRI و استاندارد های اروپایی EN و استاندارد های امریکایی ASTM برخودار است.


به گفته صفائیان، شرکت دانش‌بنیان آریا سلامت رازی دارای آزمایشگاه‌های تخصصی برای ارزیابی کیفیت مواد و محصولات بوده که از جمله کاربرد این آزمایشگاه‌ها، کنترل کیفی محصولات نانویی است. شرکت‌هایی که دارای نانومحصول هستند، می‌توانند از خدمات این شرکت برای ارزیابی محصولات خود استفاده کنند.


صفائیان با بیان این‌که ارائه خدمات آزمایشگاهی مطلوب یکی از لازمه‌های توسعه محصولات دانش‌بنیان و جهش تولید است، افزود: هیچ عملکردی در مدت زمان کوتاه و شتابزده و بدون دانش فنی به نتیجه نخواهد رسید و هیچ جهشی واقعی نیز با سرعت و شتابزده رخ نخواهد داد بنابراین صبر و ارائه خدمات با کیفیت و دقت بالا در تولید محصول و خدمات نیاز اصلی شرکت ها است.


این فعال فناور، توجه به تولید اولویت‌های کشور با کیفیت مطلوب را لازمه حرکت در مسیر جهش تولید دانست و ادامه داد: در شرکت های دانش بنیان توجه به تخصصی بودن خدمات و تولید محصولات خاص می تواند در شرایط کنونی راهگشا باشد؛ تفاوت بین محصولات داخلی و خارجی عمدتا به شتاب زدگی و بی دقتی در تولید محصولات بر می‌گردد.
وی افزود: اگر در کنترل کیفیت خدمات و محصولات بیشتر توجه شود، آن محصول با صبر جای خود را در بازار پیدا خواهد نمود و اعتماد مشتری را کسب خواهد کرد که اصل لازم برای ماندن در بازار و موفق شدن است .

 

کلمات کلیدی : آزمایشگاه,ضد باکتری,آزمون فناوری نانو,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code