شرکت دانش‌ بنیان مهندسی آریانام یکی از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناروی ‌های راهبردی، فعال در حوزه آزمون و آموزش پلیمر، دوره‌های تخصصی را برای فعالان صنعت پلیمر به صورت مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، همه‌گیر شدن یک بیماری کشنده که حیات جامعه جهانی را مورد هدف قرار داده، الزام تغییر در بسیاری از راهبردها از جمله برنامه‌های آموزشی و دوره‌های تخصصی را اجتناب‌ناپذیر کرده است.
شرکت مهندسی آریانام با برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی برای فعالان صنعت پلیمر به صورت برخط و بر بستر فضای مجازی، تلاش کرده است تا نیاز به ارتقای کیفیت و تخصص در حوزه پلیمر را پاسخ دهد.

 

چگونگی تجزیه زباله‌های پلاستیک‌ به عنوان یکی از فرآورده‌های پلیمری که دارای ماندگاری بالایی در طبیعت هستند، به یکی از دغدغه‌های جدی جامعه جهانی بدل شده است. فناوران و پژوهشگران می‌کوشند تا با ارائه فناوری‌های جدید، تجزیه‌پذیری پلاستیک‌ها را تسریع و تسهیل کنند تا آسیب کم‌تری به طبیعت وارد شود. نام «پلیمرهای زیست‌سازگار» به عنوان راه‌کاری اثرمند برای کاهش اثر مخرب پلاستیک‌ها در طبیعت برجسته شده است و رویای محیط زیستی سالم‌تر، اهمیت ضرورت استفاده از این مواد پلیمری را دوچندان می‌کند و این رویا را به واقعیت نزدیک‌تر. پلیمرهای زیست‌سازگار پلیمرهایی هستند که در مدت زمان بسیار کوتاه تری نسبت به سایر زباله های پلاستیکی، تجزیه شده و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کنند.


شرکت مهندسی آریانام با توجه به همین ضرورت، دوره آموزشی «آشنایی با پلیمرهای زیست‌سازگار» را با هدف آشنایی فعالان صنعت پلیمر با چیستی این مواد، اهمیت آن و حرکت صنعت پلیمر کشور به سوی تولید فرآورده‌های سازگار با محیط زیست، برگزار می‌کند.
در این دوره تخصصی که در قالب کارگاه آموزشی 4 ساعته که 16 شهریورماه سال جاری و به صورت مجازی برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان با مواد پلیمری زیست‌سازگار، چگونگی کارکرد و نحوه استفاده از این مواد در صنایع پلیمری آشنا خواهند شد.


نقش رزین یا پلیمرهای طبیعی در جهان امروز اثبات شده است. رزین به عنوان یک ماده اولیه قابل دسترسی برای تولید پلاستیک ها کاربردهای فراوانی دارد و با توجه به نقش گسترده این مواد در صنایع گوناگون، شرکت مهندسی آریانام دوره آموزشی «کاربرد رزین‌ها در صنعت» را برگزار می‌کند. مخاطبان این دوره می‌توانند 30 شهریورماه سال جاری در این کارگاه تخصصی به صورت مجازی شرکت کنند.


تحلیل های آماری نقش مهمی را در کنترل کیفیت محصولات تولیدی در کارخانجات ایفا می کنند. شرکت آریانام با برگزاری دوره آموزشی "تضمین کیفیت محصولات پلیمری" علاوه بر تشریح کنترل کیفیت محصولات پلیمری به کمک آزمون های تعیین خواص مکانیکی، حرارتی و الکتریکی پلیمرها، به مفاهیم تضمین کیفیت و روش های درست بررسی کیفیت نتایج خواهد پرداخت.
این دوره آموزشی نیز همچون دیگر دوره‌های شرکت مهندسی آریانام، به صورت مجازی میزبان فعالان علاقمند خواهد بود و 9 مهرماه سال جاری به مدت 6 ساعت برگزار می‌شود.

 


فیلم‌های پلاستیکی نوع دیگری از فرآورده‌های پلیمری هستند و کاربردهای ویژه خود را در این صنعت به خوبی پیدا کرده‌اند. شناخته‌شده‌ترین این فیلم‌ها، فیلم های شفاف و یا شیشه ای یا سلفون هستند که در واقع مواد اولیه آن اساسا پروپیلن است.
در کارگاه آموزشی «آشنایی با فیلم‌های پلاستیکی» که 13 مهرماه و به مدت 4 ساعت برگزار می‌شود، مخاطبان با چیستی، ویژگی‌ها، روشهای تولید و کاربرد این دسته از محصولات پلیمری آشنا خواهند شد.

پلی وینیل کلراید (PVC) یکی از پرکاربردترین پلاستیک های مصرفی در صنعت است. این پلیمر به شکل های گوناگون همچون لوله، ورق، پروفیل، فیلم و غیره به کار برده می شود. در صنعت PVC، نقش افزودنی های گوناگون در تعیین خواص نهایی محصول بسیار چشمگر است و تعیین فرمولاسیون از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره آموزش "فرمولاسیون و فرایند PVC " به مدت 6 ساعت در 22 مهر ماه برگزار خواهد شد و به بررسی نقش افزودنی های مختلف در فرمولاسیون PVC و روش های کنترل کیفیت محصولات نهایی خواهد پرداخت.


گفتنی است شرکت مهندسی آریانام به عنوان یکی از مجموعه‌های آزمایشگاهی فعال کشور در حوزه پلیمر، ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت مستمر و تخصصی برای فعالان این حوزه، خدمات آزمون و سنجش کمی و کیفی این حوزه را به مخاطبان ارائه می‌دهد.
این مجموعه واحد آزمایشگاهی خود را به عنوان همکار سازمان ملی استاندارد از سال ۱۳۸۵ راه اندازی کرده که در نتیجه همکاری مستمر با شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی اعم از سازمان ملی استاندارد ایران، شرکت‌های بازرسی، گمرکات، واحدهای تولیدی محصولات پلیمری، انجمن‌ها و غیره سالانه نزدیک به ۳۰۰۰ کالای پلیمری را سنجش و ارزیابی می‌کند.


مخاطبان برای شرکت در این دوره‌ها می‌توانند به وب‌سایت شرکت مهندسی آریانام به آدرس www.arianam.com مراجعه و یا با شماره تلفن 66422783-021 تماس حاصل کنند.
 
 
 

کلمات کلیدی : آزمایشگاه,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی,دوره آموزشی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code