آزمایشگاه ژنیران عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی که ذیل شرکت تشخیص ژن پژوهش فعالیت می‌کند، سبد متنوعی از خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی در حوزه زیست فناوری را ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، مسیر توسعه فناوری‌های زیستی، ژنتیک و سلولی بیش از هر زمان دیگری به سوی توسعه رهرو شده است. دست‌یافته‌های فناورانه و پژوهش‌های کارآمدی که دریچه‌های تازه‌ای را به سوی دانش و فناوری‌های این حوزه گشوده‌اند، از وجود تجهیزات، زیرساخت‌ها و تکنیک‌های آزمایشگاهی برای تحقیق روی یافته‌ها و رسیدن به نتایج دقیق و مطلوب بهره‌ برده‌اند. وجود این خدمات نیز به مثابه آب حیات پژوهش‌ها و توسعه فناوری‌ محققان، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران کشور است.

 

مدیر آزمایشگاه ژنیران، رسالت این آزمایشگاه را ارائه خدمات پژوهشی و آزمایشی در حوزه‌هایی چون زیست‌فناوری، میکروبیولوژی و ژنتیک دانست و گفت: پژوهشگران، دانشجویان و شرکت‌های همکار که در حوزه پژوهش، تحقیق و توسعه فناوری‌های مولکولی و زیستی فعال هستند و به خدمات آزمایشگاهی یا سامانه‌هایی برای پژوهش و توسعه نیاز دارند، عمده مخاطبان خدمات ژنیران به شمار می‌روند.

 

فربد اسفندی، با اشاره به ارائه زیرساخت‌های آزمایشگاهی به متقاضیان انجام آزمایش‌ها گفت: ممکن است یک پژوهشگر یا مجموعه فناور، نیازمند فضای آزمایشگاهی باشد تا کار آزمایشگاهی و پژوهشی را خودش انجام دهد؛ این امکان وجود دارد که فضای آزمایشگاهی مورد نیاز را در اختیار این دست مخاطبان قرار دهیم. همچنین، دانشجویانی که بر روی پایان‌نامه‌هایشان کار می‌کنند و نیاز دارند از امکانات تحقیقاتی و آزمایشگاهی بهره ببرند می‌توانند در این مجموعه، کارشان را زیر نظر متخصصان و کارشناسان به نتیجه برسانند.

 

 

این فعال فناور از برگزاری دوره‌های کارآموزی و مهارت‌آموزی به شکل تخصصی برای پژوهشگران و فناوران گفت و ادامه داد: به طور خاص، دانشجویان و پژوهشگران در حوزه‌های زیستی و رشته‌های مرتبط، از مخاطبان این دوره‌ها هستند. هدف از برگزاری این دوره‌ها، آشنا شدن دانشجو و لمس تجربه عملی کار پژوهشی است. دانشجویان در دانشگاه‌ها مواردی را می‌آموزند اما نیازمند تجربه عملی است ولی هیچ‌گاه فرصت تجربه این اندوخته‌ها را پیدا نمی‌کنند. بنابراین ورود این دانشجویان به بازار کار دشوار می‌شود.


وی افزود: تلاش داریم تا شرکت‌کننده در دوره‌های کارآموزی این مجموعه، به شکل عملی و ملموس ازیافته‌های علمی خود بهره ببرد. مخاطب این دوره، با چگونگی پیاده‌سازی تکنیک‌های گوناگون، چگونگی تعریف، مدیریت و به سرانجام رساندن پروژه‌ آشنا می‌شود. وی ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این دوره‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت آزمایشگاه ژنیران، از جزئیات برگزاری آگاه شوند. این دوره‌ها پذیرای تمامی دانشجویان، پژوهشگران و استادان حوزه‌های زیست‌شناسی، پزشکی، دندان‌پزشکی، مهندسی پزشکی، داروسازی، بیومتریال و دیگر حوزه‌های مرتبط است.

 

مدیر آزمایشگاه ژنیران با بیان این‌که شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، زمینه‌ای فراهم آورده تا تمامی آزمایشگاه‌های توانمند، در ویترینی به نمایش در بیایند، ادامه داد: پژوهشگران متناسب با نیاز و بسته به عیار و امتیاز هر مجموعه، مجموعه و خدمت آزمایشگاهی خود را بر می‌گزینند. 

وی یکی از چالش‌های حوزه زیست‌فناوری و فناوری‌های مرتبط را وجود شکاف میان صنعت و دانش دانست و گفت: تلاش ما بر این بوده است برای رفع این مشکل، دانشی را که در محیط‌های آکادمیک تدریس می‌شود کاربردی کنیم و دانش به مهارت و تجربه بدل شود.

 

کلمات کلیدی : ژنتیک,آزمایشگاه,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,دوره آموزشی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code