باشگاه متخصصان نمونه برداری معدنی توسط شرکت کانساران بینالود از مجموعه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی یونیدرو افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت دانش‌بنیان «کانساران بینالود» و مؤسسه آموزشی و پژوهشی «یونیدرو» راه برای ایجاد شبکه یکپارچه باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی هموار شد.

 

علی دلیر مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان «کانساران بینالود» از ضرورت ورود تجهیزات و راهکارهای اثربخش در نمونه‌برداری صحیح از معادن گفت و ادامه داد: بخش‌های گوناگون مواد معدنی حائز اهمیت زیادی است و نمونه‌برداری صحیح و اصولی نقشی کلیدی در بهره‌برداری صحیح از منابع معدنی ایفا می‌کند. کم‌توجهی به این اصول و حوزه، اثرات نامطلوبی را به همراه دارد که از دست یابی به هدف نهایی و بهره‌وری لازم جلوگیری می‌کند.


این فعال فناور، با تاکید بر این‌که به کمک باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی راه برای تربیت، مهارت‌پروری و ایجاد شبکه‌ای از نیروی انسانی متخصص و ماهر در نمونه‌برداری معدنی هموار می‌شود، گفت: برنامه عملیاتی بلندمدتی برای توسعه فعالیت‌های این باشگاه و اثرگذاری آن در توسعه بخش معدن کشور تبیین شده است که گام به گام اجرا خواهد شد. وی افزود: از این رو فارغ‌التحصیلان رشته‌های زمین‌شناسی و معدن، دوره‌های تخصصی مهارت‌پروری را در این باشگاه می‌گذرانند و پس از پایان دوره به عنوان مشاور متخصص در حوزه معادن فعالیت می‌کنند.

 

دلیر همچنین در مورد دیگر اهداف در نظر گرفته شده برای تاسیس این باشگاه به انتخاب صحیح نوع آنالیز و انجام آزمایش‌هایی با استانداردهای بین‌المللی و معتبر اشاره کرد و گفت: کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در مراحل مختلف فعالیت‌های معدنی با ارائه نتایج قابل استناد، ارائه آموزش‌های تخصصی، شبکه‌سازی و ارتباط موثر پایدار با متخصصان نمونه‌برداری در سطح کشور، طراحی مدل مهارت‌پروری موثر در فعالیت‌های معدنی و ایجاد بانک اطلاعاتی معتبر از متخصصین نمونه‌برداری کشور، برخی از اهداف ما هستند.

 


وی در پایان ضمن اشاره به محدودیت برگزاری کلاس‌های تخصصی در دوران کرونا خبر از برگزاری رایگان و آنلاین کلاس‌های مدنظر در دوره اول داد. متقاضیان ثبت‌نام در باشگاه متخصصان نمونه‌برداری معدنی، می‌توانند از روز سه‌شنبه ۱۵مهرماه به سامانه http://binaloud.com/club مراجعه کرده و پس از مطالعه کامل شیوه‌نامه، برای ثبت‌نام اقدام کنند. فرآیند ثبت‌نام متقاضیان در باشگاه پس از بررسی اطلاعات آنها در کمیته تخصصی انجام می‌شود.

 

شرکت دانش‌بنیان کانساران بینالود که از اعضای پارک فناوری پردیس است که در حوزه فناوری‌های معدنی و خدمات آزمایشگاهی این حوزه فعالیت می‌کند. این مجموعه فناور، همچنین خدمات آزمایشگاهی خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی به پژوهشگران و فناوران ارائه می‌دهد.

 

کلمات کلیدی : استخراج مواد معدنی,فعالیت معدنی,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,شرکت دانش بنیان

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code