آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان پس از طی فرآیند قانونی موفق به دریافت گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار استاندارد و ماهیت کالا برای 441 محصول از اداره کل استاندارد استان شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان یکی از مجموعه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی است که با برخورداری از تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی، خدمات آزمایشگاهی را به محققین، دانشگاهیان و مراکز علمی و پژوهشی، شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان صنعتی ارائه می‌کند.


این خدمات بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی در سطح استانی و کشوری برای مخاطبان یادشده در دسترس هستند. این خدمات همچنین به دانشجویان در قالب توسعه طرح‌های نوآورانه و همچنین پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارائه می‌شود.


مجتمع آزمایشگاهی دانشگاه گیلان شامل 12 آزمایشگاه در حوزه های تخصصی آنالیز عنصری و جذب اتمی، کروماتوگرافی و آنالیز دستگاهی، اسپکتروسکوپی و طیف سنجی، میکروسکوپ های الکترونی و خواص مغناطیسی، کیفیت مواد غذایی، نانو و آنالیز سطح، ژنومیکس و تشخیص ژنتیکی و کشت میکروبی می‌باشد که در بستری به مساحت 1300 متر مربع واقع در ساختمان فناوری‌های نوین دانشگاه گیلان راه‌اندازی شده است.


در این مرکز آزمایشگاهی، بخش آنالیز مایکوتوکسین ها و باقیمانده سموم، موفق به کسب مجوزهای استاندارد و افزایش دامنه آزمایشگاه همکار استاندارد و تعیین ماهیت برای 441 محصول و فرآورده صنعتی شده است.

 


همچنین فرآیند کسب مجوزهای تایید صلاحیت آزمایشگاه معتمد غذا و داروی استان گیلان، تایید صلاحیت آزمایشگاه معتمد محیط زیست در حوزه های آب و فاضلاب و استقرار استاندارد ایزو 17025 برای سه حوزه آلاینده ها و فلزات سنگین، سموم قارچی و مایکوتوکسین ها و باقیمانده سموم و آفات گیاهی را در دست اقدام دارد.


این مجتمع با برخورداری از ده‌ها دستگاه راهبردی و پرکاربرد در حوزه‌های تخصصی یادشده، ضمن آمادگی برای ارایه خدمات علمی به دانشجویان، اساتید و پژوهشگران و مراکز علمی و صنعتی و تحقیقاتی منطقه و کشور، از آمادگی انجام آزمون های استاندارد برای شرکت‌های صنعتی و دستگاه های اجرایی استان و کشور از جمله اداره استاندارد، گمرکات، مناطق آزاد تجاری برخوردار است.

 

کلمات کلیدی : دانشگاه گیلان,استاندارد,باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی,سموم کشاورزی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code