مجموعه آزمایشگاهی آزمون سلامت ایرانیان یکی از مجموعه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که در حوزه‌هایی چون آب، محیط زیست و دام و طیور خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، آزمون‌های دقیق و کیفی، نقشی مهمی در شناسایی ضعف‌ها، قوت‌ها و گام برداشتن در مسیر ارتقای کیفی محصولات تولیدی ایفا می‌کند. حال یک مجموعه آزمایشگاهی این خدمات را در حوزه‌هایی چون دام، طیور، آبزیان، آب، خاک و محیط زیست که همگی نقش مهمی در تعیین میزان سلامت جامعه دارند، ارائه می‌دهد.

 

نریمان میراعلمی مدیرعامل شرکت «آزمون سلامت ایرانیان» با اشاره به فعالیت این مجموعه فناور عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی در حوزه‌های دامپزشکی، آب، پساب، خاک و مواد غذایی ادامه داد: ارائه نتایج صحیح، سریع و دقیق یکی از اولویت‌های این مجموعه آزمایشگاهی است که تلاش کردیم همواره رعایت شود.

 

این فعال فناور با بیان این‌که‌ آزمون سلامت ایرانیان در شرایط شیوع کرونا نیز به مشتریان خود خدمات آنالیز و سنجش ارائه می‌کند ادامه داد: نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج به متقاضیان اعلام می‌شود. میراعلمی، از به‌کارگیری و ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان حوزه‌های شیمی، دامپزشکی و دیگر حوزه‌های محوری این آزمایشگاه گفت و ادامه داد: تمامی بخش‌ها تحت نظر متخصصین مربوطه اداره شده و آزمایش‌ها توسط کارشناسان بخش‌ها انجام می‌شود.

 

مدیرعامل آزمون سلامت ایرانیان به فعالیت این مجموعه آزمایشگاهی مبتنی بر استانداردهای نهادهای ناظر کیفی از جمله سازمان غذا و دارو اشاره کرد و افزود: عملکرد این شرکت از طریق ارسال نمونه های مجهول از سوی ارگان‌های نظارتی مختلف مانند وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور و سازمان حفاظت محیط زیست کنترل می‌شود.

 

میراعلمی آموزش و ارتقای نیروی انسانی را در قالب برنامه‌های آموزشی یکی از محورهای فعالیت آزمون سلامت ایرانیان دانست و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی، سمینارها و کنگره‌ها برای ارتقای کیفی نیروی انسانی به کمک استادان و متخصصان یکی دیگر از محورهای فعالیت این آزمایشگاه است.

 


وی از ارائه خدمات آزمایشگاهی به اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی گفت و ادامه داد: بخش‌های متنوع و گوناگونی از مراکز و سازمان‌های دولتی، تا شرکت‌های فناور و همچنین پژوهشگران، جزو مشتریان بالقوه خدمات آزمایشگاهی آزمون سلامت ایرانیان هستند و این شرکت به‌عنوان یک مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی آمادگی دارد تا خدمات آزمایشگاهی را به تمامی مخاطبان و به طور خاص اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی ارائه دهد.


میراعلمی هدف از فعالیت آزمون سلامت ایرانیان را ارتقای بهداشت و سلامت جامعه با بهره‌برداری بهینه از منابع دامی، کشاورزی و حفظ محیط زیست دانست و گفت: در همین راستا خدمات گوناگون آزمایشگاهی را در حوزه‌های مختلفی با در اخیار داشتن آزمایشگاه‌های ارزیابی کیفی آب شرب و مواد غذایی، شیمی، میکروبیولوژی، کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی، تشخیص تقلبات مواد غذایی، سم شناسی و فلزات سنگین، تحقیقات مولکولی، آسیب‌شناسی تشخیصی و بافت‌شناسی مقایسه‌ای و همچنین  بخش پژوهش‌های دانشجویی ارائه می‌کنیم.

 

میراعلمی، تلاش برای ایجاد شبکه‌ای از محققان و ارائه کنندگان خدمات کیفی آزمون را گامی اثربخش در ارتقای سلامت و کیفیت زندگی جامعه دانست و گفت: این گام که توسط شبکه آزمایشگاهی برداشته شده است با همکاری مجموعه‌ای از عوامل فعال در تأمین سلامت آب، غذا و محیط زیست، می‌تواند زمینه‌ساز برداشتن گامی محکم و موثر در جهت ارتقای بهداشت جامعه و کمک به بهره‌برداری بیشتر و بهتر از منابع یادشده باشد.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,آلودگی زیست محیطی,صنعت مواد غذایی,صنایع غذایی و کشاورزی,آزمایشگاه

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code