دوره آموزشی آشنایی با میکروسکوپ الکترونی روبشی SEM توسط مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف ‌آباد به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، مرکز خدمات آزمایشگاهی تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد کارگاه آموزشی آنلاین میکروسکوپ الکترونی روبشی SEM را برای آشنایی دانشجویان، پژوهشگران و فعالان مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی برگزار می‌کند.


این دوره آموزشی توسط عضو هیئت علمی و استادیار دانشکده مواد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در ۱۶ آذرماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود و مخاطبان از ساعت ۱۶ الی ۱۹ با ویژگی‌ها، روش‌های نمونه‌گیری، کار با دستگاه، کاربردها و آنالیز نمونه آشنا خواهند شد.


میکروسکوپ الکترونی روبشی Scanning electron microscope که به اختصار SEM نیز خوانده می‌شود، یکی از تجهیزات آزمایشگاهی پرکاربرد و از انواع پیشرفته میکروسکوپ‌های الکترونی است که در پژوهش‌ها به ویژه نانو فناوری کاربردهای فراوانی دارد. مبنای عملکرد این میکروسکوپ، برهم‌کنش پرتوی الکترونی با ماده است. پرتو‌های ساطع شده از این برهم‌کنش می‌توانند برای بررسی‌ مواد مورد استفاده قرار بگیرند و در صورتی که این دستگاه به تجهیزات تکمیلی مجهز شود، می‌تواند برای آنالیز شیمیایی و دیگر بررسی‌ها نیز به کار گرفته شود.


هزینه شرکت در این دوره آموزشی 900 هزار ریال است و علاقمندان تا ۱۵ آذرماه فرصت دارند تا با مراجعه به وب‌سایت سامانه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌ آباد به آدرس scl.iaun.ac.ir آمادگی خود را برای حضور در این دوره آموزشی اعلام کنند.

 

کلمات کلیدی : برگزاری دوره آموزشی,دوره آموزشی آنلانین,میکروسکوپ الکترونی روبشی SEM,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code