مدیر آزمایشگاه شرکت دانش ‌بنیان آرتینه صنعت پرتو از ارائه خدمات آزمایشگاهی متنوع در حوزه‌های عملیات حرارتی، خواص مکانیکی، بازرسی های غیر مخرب و آنالیز مواد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، حمید خرسند، مدیر آزمایشگاه شرکت آرتینه صنعت پرتو از  ارائه خدمات آزمایشگاهی این مجموعه بر بستر در شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی گفت و ادامه داد: این مرکز با استفاده از دانش و تجربه اعضای خود از قابلیت ارائه خدمات آزمایشگاهی، مشاوره ای و صنعتی به سایر مراکز دولتی و خصوصی را برخوردار است.

 

این فعال فناور ادامه داد: از مهم‌ترین این خدمات آزمایشگاهی می‌توان به انجام فرآیندهای لحیم کاری سخت و نرم اتصالات هم جنس و غیر همجنس، اتصال‌های نفوذی در دماهای بالا مانند جوشکاری و لحیم کاری نفوذی، آسیاب مکانیکی انواع پودرهای فلزی و سرامیکی جهت تولید مواد کامپوزیتی، سنتز و رشد نانولوله‌ها و نانو پوشش‌ها، تف جوشی انواع فلزات آهنی و غیرآهنی در فرآیند متالورژی پودر اشاره کرد.

 

خرسند از ارائه خدمات مشاوره در زمینه روش‌های تولید مانند ریخته­‌گری، شکل دهی، جوشکاری و بسیاری از دیگر حوزه‌ها گفت و افزود: خدماتی چون طراحی و تولید اتصالات جوشکاری، لحیم‌­کاری مورد استفاده در صنایع پیشرفته و همچنین همراهی با پروژه­های تحقیقاتی از دیگر راهبردهای آزمایشگاه آرتینه صنعت پرتو به شمار می‌روند.

 

مدیر آزمایشگاه آرتینه صنعت پرتو به توانمندی ارائه خدمات شناسایی و انتخاب روش مناسب برای تولید در مقیاس صنعتی به فعالان صنعت اشاره کرد و گفت: یکی از خدماتی که در صنایع ریخته‌گری و مواد کاربرد فراوانی دارد، عملیات حرارتی سطحی مواد فلزی است. این توانمندی در آرتینه صنعت پرتو وجود دارد که این عملیات با نرخ‌های گرمایش گسترده، از یک تا 300 درجه سانتی‌گراد بر دقیقه و تحت اتمسفرهای مختلف ارائه می‌شود. همچنین  عملیات حرارتی حجمی مواد تا دمای 1700درجه، تولید انواع مختلف مواد پرکننده با ترکیب ­های مورد نیاز و همچنین آنالیز و مشخصه­ یابی ریزساختار مواد مختلف از دیگر خدمات ارائه شده در این مجموعه دانش‌بنیان و آزمایشگاهی است.

 

خرسند درباره چگونگی ارسال نمونه و دریافت خدمات آزمایشگاهی گفت: مخاطبان می توانند به‌صورت حضوری یا ارسال نمونه به آزمایشگاه، قطعات را آنالیز، عملیات حرارتی یا فرآوری کنند. با توجه به این‌که هدف شرکت انجام سفارش ها در کمترین زمان ممکن است، تمامی سفارش ها ظرف مدت یک الی دو هفته انجام می‌شود.

 

مدیر آزمایشگاه آرتینه صنعت پرتو با اشاره به ارائه میانگین 45 خدمت آزمایشگاهی در ماه گفت: دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور عمده مشتریان این خدمات آزمایشگاهی به شمار می‌آیند که می‌توانند برای دریافت خدمات مد نظرشان، ضمن استفاده از اعتبار و تخفیف‌های باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، از تخفیف‌های دوره‌ای آرتینه صنعت پرتو نیز بهره‌مند شوند.

 

 

خرسند از ارائه خدمات آزمایشگاهی با نرخ تعرفه سال گذشته به مشتریان گفت و ادامه داد: این مجموعه آزمایشگاهی در سال جاری با وجود افزایش چند برابری هزینه مواد اولیه مصرفی، تجهیزات یدکی و نیروی انسانی، قیمت خدمات آزمایشگاهی را تا حد امکان ثابت نگه داشت تا به مشتریان و به خصوص دانشجویان هزینه بیشتری تحمیل نشود.

 

مدیر آزمایشگاه آرتینه صنعت پرتو از ارائه تسهیلات خدمات آزمایشگاهی خبر داد و افزود: این شرکت تا پایان سال جاری، تمامی خدمات آزمایشگاهی را با 15 درصد تخفیف به مشتریان ارائه می‌کند. مشتریان پس از ثبت نام در وب سایت شرکت و تایید پروفایل می توانند از این تخفیف بهره‌مند شوند. مدیر آزمایشگاه آرتینه صنعت پرتو با بیان این‌که تمامی دستگاه های شرکت در حوزه عملیات حرارتی ساخت خود شرکت و دارای گواهینامه ثبت اختراع هستند، افزود: این مجموعه به مدت 4 سال با آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خواجه نصیر همکاری داشته است.

 

این فعال فناور با بیان این‌که شرکت فنی و مهندسی آرتینه صنعت پرتو در دو حوزه «طراحی و ساخت سیستم‌های تابشی پیشرفته مادون قرمز» و «بازرسی سازه‌های فلزی شامل جوش و بتن» فعال است، ادامه داد: این شرکت فعالیت خود را در حوزه بازرسی‌های غیر مخرب از سازه‌های فلزی و قطعات صنعتی از سال 1389 آغاز کرده و در طول سال‌های متمادی، تلاش کرده توانمندی خود را نمایان کند.

 

خرسند از فعالیت این مجموعه فناور ذیل مرکز طراحی و ساخت کوره‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت و ادامه داد: هدف این مرکز طراحی و ساخت کوره‌های حرارتی پیشرفته‌ای است که نمونه آن‌ها در کشور موجود نیست. مدیر آزمایشگاه مرکزی آرتینه پرتو صنعت از طراحی و ساخت محصولات تابشی حرارتی مادون قرمز گفت و ادامه داد: از مهم‌ترین این محصولات می‌توان به کوره‌های عملیات حرارتی سطحی، خشک‌کن رنگ خودرو، خشک کن میوه و سبزیجات اشاره کرد که در نمایشگاه‌های بین المللی تجهیزات ساخت ایران معرفی و زمینه‌ساز رفع نیاز بازار داخلی در این حوزه شد.

 

این فعال فناور، مشارکت در توسعه پژوهش‌ها و رفع شکاف‌های صنعت به کمک تحقیقات را نیازمند بستری مساعد برای خدمات آزمایشگاهی کارآمد و کیفی دانست و گفت: تشکیل شبکه آزمایشگاهی در این جهت کمک شایانی کرده و ارائه گرنت های مختلف به پژوهشگران و دانشگاهیان نیز در توسعه پژوهش اثرمند بوده است.

 

 

کلمات کلیدی : تخفیف,باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,شرکت دانش بنیان

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code