معاون علمی و فناوری رییس جمهور نخستین فب ملی میکرو/نانو الکترونیک را افتتاح کرد تا راه تبدیل پژوهش‌ها به محصول دانش ‌بنیان و ارائه خدمات آزمایشگاهی در این حوزه هموار شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری‌ نانو و رضا اسدی فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، نخستین «فب میکرو/نانو الکترونیک» در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

 

این فب که خدمات آزمایشگاهی و فضای تولید نمونه‌های اولیه و نیمه صنعتی را به دانشگاهیان، فعالان فناور و صنایع این حوزه ارائه می‌کند، زمینه‌ای برای تبدیل شدن کشور به یک قطب فب‌ساز تا افق 1404 خواهد بود. بر این اساس علاوه بر این که فعالان حوزه فناوری و محصول می‌توانند به امکانات، خدمات و تجهیزات تولید نمونه دسترسی کامل داشته باشند، استادان دانشگاه و دانشجویان نیز از امکان خدمات آزمایشگاهی برای پیشبرد پژوهش‌ها و طرح‌های نوآورانه‌شان برخوردار می‌شوند. 

 

این فب با سرمایه‌گذاری صندوق توسعه فناوری نانو و حمایت و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برای ساخت تجهیرات فناورانه نانو و میکرو الکترونیک در پارک فناوری پردیس احداث شده است. 

 

 

این فب می‌تواند زمینه تولید نمونه‌های اولیه آی سی ها، مدارهای مجتمع و سایر قطعات میکرو و نانو الکترونیک را فراهم کند. فب ملی میکرو/نانو الکترونیک همچنین از قابلیت تولید نیمه صنعتی قطعات میکرو/نانو الکترونیک در تیراژ متوسط برخوردار است. در کنار این فب و در آینده‌ای نزدیک، شتاب‌دهنده میکرو/نانو الکترونیک نیز شکل می‌گیرد تا فعالان شرکت‌های دانش‌ بنیان، استارتاپ‌ها و هسته‌های فناور در حوزه میکرو/نانو الکترونیک بتوانند ایده‌هایشان را به محصول بدل نمایند.

 

 

کلمات کلیدی : نانوالکترونیک,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,سورنا ستاری,دکتر سعید سرکار

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code