شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی در راستای توسعه توانمندی فعالان آزمایشگاهی میزبان دهمین کارگروه تخصصی TEM با حضور فعالان آزمایشگاهی این حوزه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، توسعه توانمندی آزمایشگاه‌ها و پژوهشگران در استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی، توسعه توانمندی کاربران تجهیزات آزمایشگاهی و آشنایی با ویژگی‌ها و کاربرد این دستگاه‌ها از اهدافی است که شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیگیری می کند.

 

بر همین اساس، کارگروه‌های گوناگونی در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی با مشارکت متخصصان، پژوهشگران و کاربران تجهیزات شکل گرفته تا زمینه‌ برای تبادل تجربیات و معرفی توانمندی‌ها فراهم شود. در همین راستا دهمین نشست کارگروه تخصصی TEM شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی میزبان کارشناسان آزمایشگاه‌های عضو دارای این تجهیز آزمایشگاهی بود.

 

ایجاد زمینه‌ای برای افزایش کیفیت خدمات آزمایشگاهی

در ابتدای این نشست، زهره فتاح کارشناس شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، ضمن معرفی سیاستها و خدمات جدید این شبکه آزمایشگاهی گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این شبکه، ارتقای دانش و توانمندی فعالان آزمایشگاهی برای ارائه خدمات کیفی و مطلوب به متقاضیان و در نتیجه توسعه و رونق پژوهش‌های کاربردی و فناورانه است. سلسله نشست‌های کارگروه‌های تخصصی نیز در همین راستا و با هدف ارتقای توانمندی فعالان در حوزه‌های تخصصی فعالیتشان برگزار می‌شود.

 

وی، نیروی انسانی را مهم‌ترین رکن مراکز آزمایشگاهی و پژوهشی دانست و بیان کرد: فعالیت‌هایی همچون تشکیل کارگروه‌های تخصصی دستگاهی، حمایت از شرکت در دوره‎های آموزشی، تشویق کارشناسان به تعامل و تبادل اطلاعات با یکدیگر، تعریف پروژه‌ها و وارد شدن در حوزه‌های جدید کاری، تشویق مدیران به دادن کارانه به کارشناسان و سایر فعالیت‌های شبکه آزمایشگاهی در راستای ایجاد انگیزه و شادابی بیش‌تر در میان متخصصان است.

 

سپس داود قرایلو، دبیر این کارگروه در مورد فعالیت دستگاه های TEM عضو شبکه آزمایشگاهی در سال 1398 توضیح داد و ضمن ارائه نمودار میزان فعالیت هر آزمایشگاه گفت: در حال حاضر 28 دستگاه TEM عضو شبکه راهبردی هستند که سالانه به طور متوسط حدود 18 دستگاه به صورت منظم خدمات دهی دارند و سایر دستگاه ها ممکن است چند ماه در سال در حال تعمیر باشند.

 

وی با اشاره به هزینه بالای تأمین قطعات و تعمیر این دستگاه‌ها ابراز امیدواری کرد که اعضای کارگروه بتوانند با همفکری و همکاری، در این راستا به یکدیگر کمک کنند. در ادامه، کارشناسان فعال شبکه آزمایشگاهی در این حوزه، در مورد میزان خدمات خود در سال 98 و 99 صحبت کردند و دلایل موفقیت و عدم موفقیت خود در جذب مشتری و ارائه خدمات را شرح دادند.

 

در پایان، کارشناسان، وجود تجهیزات آماده سازی نمونه های مختلف قبل از انجام آزمون TEM در آزمایشگاه های دارای دستگاه TEM و تمایل مشتری برای گرفتن این خدمات به صورت همزمان در یک آزمایشگاه و همچنین جوابدهی سریع را از دلایل رونق خدمات این دستگاه دانستند.

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,نشست کارگروه‌های تخصصی,میکروسکوپ الکترونی عبوری TEM,کارگروه‌های تخصصی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code