مدیر مجموعه آزمایشگاهی رایمون دانا دایان از ارائه خدمات آزمایشگاهی کنترل کیفیت، سنجش سلامت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی با بهره‌مندی تجهیزات پیشرفته در این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی بابک پوراکبری مدیرعامل شرکت دانش‌ بنیان رایمون دانا دایان با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه زیست ‌فناوری و میکروب ‌شناسی و کنترل کیفیت، ادامه داد: این شرکت در حوزه های مختلفی مانند کنترل کیفی مواد دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند و توانسته است با استفاده از تجهیزات ایران ‌ساخت و روش‌های فناورانه بومی، خدمات کیفیت‌سنجی و آنالیز فرآورده‌ها را که در تولید محصولات سالم و با کیفیت، حائز اهمیت بالایی است، ارائه دهد.

 

این فعال فناور، از توانمندی انجام خدمات فناورانه میکروب‌ شناسی و سنجش عناصر آلاینده یا سنگین موجود در فرآورده‌ها به کمک ظرفیت‌های بومی گفت و ادامه داد: عناصر و مواد بسیاری در تولیدات غذایی، آرایشی یا بهداشتی حتی داروها و مکمل‌های غذایی تاثیرگذار هستند از جمله سمومی که می‌توانند سلامت محیط زیست و جامعه را تحت تاثیر قرار دهند.

 

برگزاری دوره‌های آموزشی و پذیرش کارآموزی

پوراکبری، با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ارتقای توانمندی پژوهشگران، کارشناسان آزمایشگاه‌ها و دانشجویان گفت: دوره‌های آموزشی مختلفی مانند اندازه‌گیری فلزات سنگین در نمونه‌های غذایی با دستگاه جذب اتمی، الزامات استقرار استانداردهای آزمایشگاهی، اندازه‌گیری میزان باقی‌مانده آفت‌کش‌ها در مواد غذایی، کروماتوگرافی لایه نازک، میکروبیولوژی، آزمون‌های شیمی در محصولات، اصول و مفاهیم اندازه‌شناسی و کالیبراسیون تنها بخشی از سرفصل‌های دوره‌های آموزشی برگزارشده توسط رایمون دانا دایان است.

 

این فعال فناور، از برگزاری این دوره‌ها با تخفیف 10درصدی برای اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی خبر داد و گفت: علاوه بر تخفیف یادشده، 10 درصد تخفیف ویژه دانشجویان و کارشناسان آزمایشگاه های همکار اداره استاندارد و وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است؛ همچنین شرکت در 3 کارگاه مشمول تخفیف 10 درصدی خواهد شد و به ازای هر 5 نفر برای شرکت گروهی در هر کارگاه ، تخفیف 10 درصدی اعمال می شود.

 

افزایش کیفیت فرآورده‌ها با تجهیزات و خدمات فناورانه

پوراکبری، به کیفیت سنجی فرآورده‌های حوزه دام، طیور و آبزیان اشاره کرد و ادامه داد: در آزمایشگاه مواد اولیه و سم شناسی تمامی فرآورده‌های دریافتی برای آنالیز، به طور دقیق برای شناسایی هر نوع ماده آلوده یا مخرب مورد تحلیل و سنجش قرار می‌گیرند.

 

مدیرعامل شرکت دانش‌ بنیان رایمون دانا دایان، ارائه مشاوره در حوزه تجاری‌سازی و راه‌اندازی کسب و کارهای فناورانه را بخش دیگری از توانمندی‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: علاوه بر خدمات کنترل کیفیت و یاری رسانی به خطوط تولیدی، پژوهشگران و دیگر فناوران را در حوزه مشاوره در زمینه رفع کاستی‌های تولید و طراحی و به روزرسانی آزمایشگاه‌های کنترل کیفی بر اساس اصول و استانداردهای معتبر و روزآمد، همراهی می‌کنیم.

 

استفاده از توانمندی دانشگاهیان

پوراکبری با اشاره به ایجاد اشتغال برای حداقل 20 نیروی انسانی دانش‌آموخته و متخصص در حوزه‌ فناوری‌های آزمایشگاهی گفت: خدمات فناورانه این شرکت زمینه‌ای ایجاد کرد تا ضمن اشتغال دانش‌آموختگان شیمی، میکروبیولوژی، زیست‌فناوری و بسیاری از حوزه‌های دیگر، زمینه ماندگاری آن‌ها در کشور فراهم شود.

 

مدیر مجموعه آزمایشگاهی رایمون دانا دایان، ایجاد بستری برای تعامل و هم افزایی میان آزمایشگاه‌ها توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی را گامی در راستای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان دانست و گفت: بسیاری از توانمندی های موجود در مجموعه ما با دیگر آزمایشگاه‌ها اشتراک‌گذاری می‌شود و از سوی دیگر، نیازهای ما توسط دیگر آزمایشگاه‌های عضو به خوبی پاسخ گفته شده است. این مزیت را می‌توان یکی از مزایای ارزشمند شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی دانست.

 

کلمات کلیدی : آزمایشگاه,خدمات آزمایشگاهی,باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code